|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

اکنون فایرفاکس تبلیغات را در نوار آدرس نمایش می دهد : در اینجا نحوه خاموش کردن تبلیغات آمده است

امیررضا فروزان

موزیلا می گوید این "پیشنهادات حمایت شده" به توسعه و بهینه سازی فایرفاکس کمک می کند. به طور پیش فرض در نسخه فایرفاکس 93 روشن است ، اما می توان آن را به راحتی غیرفعال کرد.

موزیلا فایرفاکس از روش جدیدی برای نمایش تبلیغات در مرورگر استفاده می کند : از طریق خود نوار آدرس.

به اصطلاح " محتوای حمایت شده " می تواند از طریق ویژگی جدیدی به نام Firefox Suggest ظاهر شود. این دستگاه به منظور ارائه " پیشنهادات هوشمند " در لحظه شروع جستجوی عبارت مورد نظر در نوار آدرس مرورگر طراحی شده است.

نوار آدرس فایرفاکس در حال حاضر سعی می کند با ضربه زدن روی گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض ، نتایج جستجوی مرتبط را نشان دهد. با این حال ، Firefox Suggest وعده می دهد با استفاده از سایر منابع اطلاعاتی ، از جمله ویکی پدیا و اخبار مربوط به جیب موزیلا ، نتایج بهتری را ارائه دهد.

 

نوار آدرس موزیلا

 

اگرچه در برخی موارد ، پیشنهادات می توانند به صورت محتوای حمایت شده ارائه شوند. به عنوان مثال ، اگر عبارت "PS5" را جستجو کنید ، پیوندی به آمازون برای خرید پلی استیشن 5 دریافت خواهید کرد. اگر ون ها را جستجو می کنید ، یک پیشنهاد برای خرید کفش از مارک eBay دریافت خواهید کرد. برای ارائه پیشنهادات حمایت شده ، موزیلا روی AdMarketplace ضربه می زند.

موزیلا ماه گذشته در ابتدا ویژگی Firefox Suggest را به درصدی از کاربران به عنوان یک تجربه انتخابی معرفی کرد. با این حال ، این شرکت به طور رسمی این عملکرد را به جدیدترین نسخه مرورگر ، فایرفاکس 93 ، در این هفته اضافه کرد. جای تعجب نیست که همه طرفدار این پیش فرض نیستند.

ما فایرفاکس را در مک و پی سی خود به فایرفاکس 93 ارتقا دادیم و متوجه شدیم که عملکرد Firefox Suggest به طور پیش فرض روشن است. اگر ناراحت هستید ، می توانید به راحتی با رفتن به تنظیمات > حریم خصوصی و امنیت و پیمایش به نوار آدرس - Firefox Suggest ، آن را خاموش کنید. علامت کادری که می گوید شامل پیشنهادات حمایتی گاه به گاه است را بردارید.

 

 Firefox Suggest راهنمای پیش فرض خاموش کردن

 

از لحاظ تئوری ، Firefox Suggest نباید داده جدیدی از رایانه شما جمع آوری کند. در عوض ، با پردازش داده های محلی از سابقه مرور ، برگه های باز و فایلی که موزیلا قرار داده است و می تواند پیشنهادات پشتیبانی شده را ارائه دهد ، پیشنهاداتی را ارائه می دهد.

مشکل این است که تنظیمات ما هنگام ارتقا به فایرفاکس 93 دارای ویژگی جدید ویژه ای به نام " پیشنهادات متنی " بود. این ویژگی ، که قبلا شرکت اعلام کرده بود که روی آن کار می کند ، بر روی ویژگی استاندارد Firefox Suggest کار می کند و ارسال می کند جستجوهای جستجوی شما و داده های موقعیت مکانی در سطح شهر برای پردازش به موزیلا. همچنین ثبت می شود که آیا روی پیشنهادی کلیک کرده اید یا خیر.

با این حال ، سند پشتیبانی شرکت می گوید پیشنهادات زمینه شامل حفاظت از حریم خصوصی است. این شرکت در یک سند پشتیبانی می نویسد: "وقتی نتیجه Firefox Suggest را می بینید یا روی آن کلیک می کنید ، موزیلا درخواست های جستجوی شما را جمع آوری و ارسال می کند و نتیجه ای را که روی آن کلیک می کنید از طریق سرویس پروکسی متعلق به موزیلا به شرکای ما ارسال می کند. داده هایی که ما با شرکا به اشتراک می گذاریم شامل اطلاعات شناسایی شخصی نمی شود و تنها زمانی به اشتراک گذاشته می شود که پیشنهادی را مشاهده یا روی آن کلیک کنید. "

برای محافظت بیشتر از حریم خصوصی کاربر ، موزیلا می گوید هر آدرس IP دریافت شده را " بلافاصله پس از دریافت آن به مکان عمومی تری تبدیل می کند و آدرس IP را از همه مجموعه داده ها و گزارشات پایین دست حذف می کنیم. "

ما برای توضیح در مورد اینکه آیا شرکت به طور پیش فرض پیشنهادات زمینه ای را فعال می کند یا خیر ، با موزیلا تماس گرفتیم. در همین حال ، این شرکت می گوید قصد دارد به مرور زمان شرکای بیشتری به Firefox Suggest اضافه کند. سخنگوی موزیلا در ایمیلی گفت : " امروزه شرکای ما ویکی پدیا و AdMarketplace هستند و منتظر گسترش همکاری های خود در طول زمان برای ارائه محتوای با کیفیت تر به کاربران فایرفاکس هستیم. "

 

 

منبع : pcmag

 

 

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد