|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

آیا واکسن های کووید 19 آزمایشی هستند؟

امیررضا فروزان

برخی از مردم ادعا می کنند که آزمایش واکسن ها با عجله انجام شد ، اما این درست نیست. الیزابت فینکل توضیح می دهد که چرا واکسن ها به سرعت تولید و در مقیاس جهانی به کار گرفته شدند.

آیا واکسن های کووید -19 آزمایشی هستند؟ بله - تا حدی که هرگونه واکسنی علیه نوع جدیدی از ویروس مسائل ایمنی جدیدی را ایجاد کند.

برخی افراد ادعا می کنند که آزمایش واکسن ها با عجله انجام شد. این درست نیست ، این رکورد به دست آمد زیرا فناوریهای ساخت واکسنها سریع به کار گرفته شد ، سه مرحله آزمایش به طور همزمان انجام شد و موانع بوروکراتیک برداشته شد ، همانطور که شما به یک واکسن بالقوه نجات بخش در سطح جهانی امیدوار هستید.

همانطور که (آزمایش) با همه واکسن ها و داروها انجام می شود ، آسترازنکا و فایزر آزمایشات خود را در جمعیت های سراسر جهان در طول سال 2020 تکمیل کردند. آنها استاندارد طلا بودند ، شامل سه مرحله تصادفی ، کنترل دارونما و کور بودند. این بدان معناست که بیش از 30،000 نفر در مورد آسترازنکا و بیش از 40،000 نفر در مورد فایزر به طور تصادفی برای دریافت واکسن ها یا دارونما اختصاص داده شدند. این افراد "کور" بودند ، به این معنی که آنها نمی دانستند واکسن دریافت کرده اند یا دارونما.

آزمایش آسترازنکا نشان داد که واکسن 60 درصد در کاهش علائم کووید 19 ، خفیف یا شدید موثر است. عوارض جانبی (این واکسن) خفیف و مشابه واکسن آنفولانزا بود : آبریزش بینی ، تب ، درد و درد.

واکسن فایزر به طور خیره کننده ای 95٪ در پیشگیری از علائم موثر بود. عوارض جانبی خفیفی نیز وجود داشت ، مانند درد در محل تزریق ، خستگی و سردرد.

 

" آزمایش آسترازنکا نشان داد که واکسن 60 درصد در کاهش علائم کووید 19 ، چه خفیف یا شدید ، موثر است. واکسن فایزر به طور خیره کننده ای 95٪ در پیشگیری از علائم موثر بود. " 

 

این نتایج مانعی را برای تنظیم کننده های دارویی در سراسر جهان برای تایید هر دو واکسن برای استفاده گسترده باز کرد. و در مورد همه داروها و واکسن ها ، مطالعات ادامه یافت.

این بدان معناست که حجم عظیمی از داده ها برای اندازه گیری اثربخشی واکسن ها در جمعیت عمومی و جستجوی عوارض جانبی نادر به سرعت در دسترس است.

آیا ممکن است اتفاقات عجیبی با این واکسن ها رخ دهد ؟ آیا آنها می توانند خود را در DNA ما وارد کنند ، همانطور که رتروویروس هایی مانند HIV می توانند این کار را انجام دهند ؟ آیا می توانند باعث سرطان یا مشکلات دیگر شوند ؟ ما ده ها سال است که آدنوویروس ها و RNA پیام رسان (mRNA) را مطالعه کرده ایم. این شیوه عمل آنها نیست. اکثر کارشناسان این احتمال را بسیار نادرست می دانند ، مساوی با نگرانی در مورد اینکه آیا چرخ های ماشین شما در رانندگی بعدی شما سقوط می کند یا خیر. غیر ممکن نیست ، اما احتمال آن نیز وجود ندارد.

در عوض آنچه ما داریم داده های بزرگ از 5.7 میلیارد عکسبرداری و افزایش است. بزرگترین عرضه جهانی واکسن در تاریخ ، که توسط مقامات بهداشتی در سراسر جهان به شدت مورد بررسی قرار گرفته است تا خطرات و مزایای واقعی واکسن ها اندازه گیری شود.

 

بزرگترین عرضه واکسن در تاریخ ، 5.7 تزریق بلند پروازانه

 

چندین دهه تجربه ما در مورد واکسن ها نیز نشان می دهد که اگر عوارضی وجود داشته باشد ، آنها را در یکی دو ماه اول جمع آوری می کنیم.

در مورد آسترازنکا ، خبر خوب این بود که مطالعات انگلستان نشان داد که در حالی که واکسن 60 درصد در پیشگیری از بیماریهای خفیف موثر بود ، اما 92 درصد در محافظت از افراد از بیماری کافی برای بستری شدن در بیمارستان موثر بود.

اکنون بیش از یک سال است که ده ها هزار دریافت کننده واکسن خود را در اولین دور آزمایشات بالینی و بیش از شش ماه از آغاز عرضه جهانی دریافت کرده اند. بنابراین احتمالاً ما بدترین حالت را تا به حال دیده ایم.

 

واکسن ها چگونه ساخته می شوند ؟

 

ما در واقع تجربه زیادی در مورد هر دو نوع واکسن رایج کووید داریم.

 

آسترازنکا

 

آسترازنکا یک واکسن است که بر روی شاسی یک آدنوویروس ساخته شده است. (واکسن های جانسون و جانسون و اسپوتنیک مشابه هستند.) آدنوویروس ها ویروس های DNA بسیار شایع هستند که در طول زندگی ما را آلوده کرده و باعث سرماخوردگی ، گلودرد ، برونشیت ، اسهال یا ملتحمه می شوند.

در حالی که این اولین بار است که برنامه های واکسیناسیون در مقیاس بین المللی را می بینیم ، واکسن های آدنوویروس چیز جدیدی نیست. آنها از دهه 1950 (به عنوان ویروس های زنده) برای محافظت از سربازان نظامی آمریکای شمالی در برابر بیماری های تنفسی استفاده می شوند. واکسن های مهندسی مدرن ، جایی که مقدار قابل توجهی از عامل بیماری زا مانند یک مسافر در شاسی آدنوویروس قرار می گیرد ، و بر روی هزاران نفر در آزمایش هایی برای جلوگیری از ابولا ، مالاریا ، دانگ ، ماربورگ و عفونت های HIV استفاده شده است. آدنوویروس اصلاح شده نیز برای درمان سرطان و ژن درمانی استفاده می شود.

 

" در حالی که این اولین بار است که برنامه های واکسیناسیون در مقیاس بین المللی را می بینیم ، واکسن های آدنوویروس چیز جدیدی نیست. آنها از دهه 1950 (به عنوان ویروس های زنده) استفاده می شدند. "

 

این بدان معناست که ما اطلاعات زیادی در مورد واکسن های مبتنی بر آدنوویروس و نحوه تعامل آنها با سلول های ما داریم.

آدنوویروس به طور طبیعی سیستم ایمنی بدن را برمی انگیزد. برای تبدیل آدنوویروس به یک واکسن ایمن کووید ، شما DNA مورد نیاز برای تکثیر را بریده و DNA پروتئین ویروس کرونا را به عنوان مسافر وارد (بدن) می کنید.

هنگامی که واکسن آدنوویروس به عضله شما تزریق می شود ، وارد سلول ها می شود و پروتئین سنبله را در داخل آنها ایجاد می کند. کمی از پروتئین سنبله در سطح سلول ها نمایش داده می شود که مانند یک تابلوی اطلاع رسانی عمل می کند. این به سلول های ایمنی در حال عبور هشدار می دهد تا تشخیص دهند که پروتئین افزایش یافته کروناویروس چگونه به نظر می رسد. نتیجه نهایی این است که سلول های ایمنی آنتی بادی های "خنثی کننده" تولید می کنند که به دنبال ویروس کرونا هستند و آنها را از بین می برند.

 

فایزر

 

واکسن فایزر جدیدترین فناوری (تولید واکسن) را نشان می دهد. در واکسن های سنتی تر از ویروس اصلاح شده (مرده ، ضعیف شده یا حامل مسافر) یا پروتئین ویروس کرونا استفاده می شود. در عوض فایزر مدرنا) از mRNA استفاده می کنند ، که از نظر سلولهای ما به سختی تازگی دارد.

هر یک از سلولهای ما هزاران نسخه از mRNA را در هر ثانیه تولید می کند. این دستور العمل هایی است که سلول های ما برای تولید پروتئین های مورد نیاز خود استفاده می کنند. (اگر DNA کتاب آشپزی با پارچه باشد ، mRNA یک کپی ضعیف از یک دستور پروتئینی است.) برای واکسن ، شما یک دستور mRNA برای ساخت پروتئین افزایش یافته کروناویروس به سلول ها ارائه می دهید. اکثر دستور العمل های mRNA ظرف چند ساعت حل می شوند ، اما محققان آموخته اند که پایداری mRNA واکسن را افزایش دهند تا چند روز دوام بیاورد و بتواند راه خود را در داخل سلول ها پیدا کند.

 

" تولید واکسن های mRNA ارزان و بسیار سریع است : کد ژنتیکی ویروس ووهان در 10 ژانویه 2020 خوانده شد. اولین واکسن mRNA علیه آن 42 روز بعد آماده شد. "

 

پس از آن ، همه چیز مانند واکسن آسترازنکا پیش می رود. دستور mRNA به سلول دستور می دهد تا پروتئین سنبله کووید را تولید کند و تکه هایی از آن را روی تابلوی خود نمایش دهد تا به سلول های ایمنی هشدار دهد.

مزیت واکسن های mRNA این است که شاسی آدنوویروس وجود ندارد. این مهم است ، زیرا با واکسن های مبتنی بر آدنوویروس ، مردم در نهایت آنتی بادی هایی را علیه شاسی تولید می کنند. بنابراین با واکسن آسترازنکا ، تقویت کننده های بیشتر باید بر آنتی بادی های ضد شاسی آدنوویروس غلبه کنند. با این وجود ، شواهدی وجود دارد که آنها به عنوان تقویت کننده شات سوم موثر هستند.

مزیت اصلی واکسن های mRNA این است که از آنجا که شاسی در کار نیست ، می توانید به عنوان تقویت کننده به آنها ادامه دهید. و تولید آنها ارزان و بسیار سریع است : کد ژنتیکی ویروس ووهان در 10 ژانویه 2020 خوانده شد. اولین واکسن mRNA علیه آن 42 روز بعد آماده شد.

واکسن های RNA پیام رسان برای هاری ، HIV ، آنفولانزا ، زیکا و سیتومگالوویروس چندین سال است که در مراحل اولیه آزمایشات انسانی قرار دارند. اما انتشار فعلی تنها موردی است که آزمایشات انسانی را به پایان رسانده و در مقیاس وسیع به اجرا گذاشته شده است.

 

افشای عجیب

 

برخی از افراد با حروف بعد از نام خود ایده های چاره جویی را تهویه کرده اند. آنها بیان کننده ریسک جدی نیستند ، بلکه (همانند) حباب هایی هستند که بسیاری از آنها قبلاً ترکیده اند.

 

در اینجا یک زن و شوهر داریم :

 

واکسن باعث ناباروری زنان می شود.

 

این (ادعا) توسط کارمند سابق فایزر مایک ییدون آمده است. پیش بینی او این بود که واکسن ممکن است باعث حمله غیر هدف به پروتئین جفت شود زیرا شباهت کمی بین آن و پروتئین سنبله هدف کووید وجود دارد. اگر این درست بود ، شما باید همان تأثیر را در زنانی که مبتلا به کووید هستند مشاهده کنید زیرا آنها آنتی بادی هایی نسبت به پروتئین سنبله تولید می کنند. اما زنانی که به کووید مبتلا شده اند هیچ مشکلی برای باردار شدن ندارند. و همچنین زنانی که واکسن زده اند.

ییدون همچنین در ادعای اینکه افراد بدون علامت نمی توانند کووید را گسترش دهند ، اشتباه کرد.

 

زوال عقل

 

mRNA موجود در واکسن فایزر شکل پروتئین ها را تغییر داده و باعث بیماری آلزایمر می شود. این یکی دیگر از حباب های فکری است که با (افراد با این طرز فکر با ) خوشحالی در دنیای چیزهای خارج از خانه زندگی می کند. (بنابر این) در این جهان ، شما نیز باید دوبار به راه رفتن در خیابان فکر کنید زیرا غیرممکن نیست که کرگدن شارژ کننده ای که از باغ وحش محلی فرار کرده است شما را زمین گیر کند ! (اشاره به تفکرات غلط)

 

منبع : cosmosmagazine

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد