|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

میخوای که پیش زمینه جستجوگر خود را در ویندوز 11 تغییر بدی ؟ موفق باشی !

امیررضا فروزان

مایکروسافت تغییر جستجوگر شما در آخرین سیستم عامل خود را بسیار سخت کرده است .

مایکروسافت واقعاً دوست دارد همه کاربران ویندوز اِج 10 را به عنوان جستجوگر پیش فرض خود حفظ کنند ، اما تغییر برای کروم ، فایرفاکس یا یکی از مرورگرهای وب دیگر سریع و آسان است . برای ویندوز 11 اینطور نیست .

همانطور که ورج گزارش می دهد ، مایکروسافت تصمیم گرفته است که به سادگی یک مرورگر را در جستجوگر دیگر در پنجره برنامه های پیش فرض در ویندوز 11 خاموش کند. در عوض ، شما باید هر نوع فایل مرتبط با وب را برای باز کردن با جستجوگر خود تغییر دهید . جستجوگر انتخابی به این معنی .html ، .svg ، .pdf ، .ftp ، و... ادامه می یابد .

سوال اینجاست که چرا مایکروسافت این کار را انجام می دهد ؟ به سختی می توان دلیلی غیر از دشواری تغییر جستجوگرهای پیش فرض در نظر گرفت که کاربران مزاحم آن نشوند . در نهایت ، اگر همچنان مشکل (وجود داشته) باشد ، کاربران ناامید برای سهولت کار به ابزارهای شخص ثالث روی می آورند .

مایکروسافت توضیحاتی ارائه می دهد (و امیدوار است) : " با ویندوز 11 ، ما بازخوردهای مشتری را برای سفارشی سازی و کنترل پیش فرض ها در سطح جامع تر ، حذف دسته برنامه ها و ارتقاء همه برنامه ها به عنوان تجربه پیش فرض ... همانطور که این تغییر نشان می دهد ، ما دائماً گوش می دهیم و یاد می گیریم و از بازخورد مشتری که به شکل گیری ویندوز کمک می کند استقبال می کنیم . ویندوز 11 در طول زمان به تکامل خود ادامه می دهد ؛ اگر از تجربه کاربر یاد بگیریم که راه هایی برای بهبود وجود دارد ، این کار را انجام خواهیم داد . "

بنابراین اگر افراد به اندازه کافی و کلافه شدند و شکایت کنند ممکن است شرایط تغییر کند . همانطور که می توانید تصور کنید ، دیگر شرکت های جستجوگر در حال انجام این کار هستند .

سلنا دکلمن ، معاون ارشد فایرفاکس ، به ورج گفت : " ما به طور فزونی نگران روند ویندوز هستیم ... از ویندوز 10 ، کاربران مجبور شدند اقدامات اضافی و غیر ضروری را برای تنظیم و حفظ تنظیمات پیش فرض مرورگر انجام دهند . موانع در بهترین حالت گیج کننده هستند و به نظر می رسد برای تضعیف انتخاب کاربر برای مرورگر غیر مایکروسافت طراحی شده است . "

در توییتر ، هیروشی لاکهایمر ، مسئول SVP در گوگل برای اندروید ، کروم ، سیستم عامل کروم پِلی ، کامنت ها و عکس ها ، اظهارات ساتیا نادلا ، مدیرعامل مایکروسافت به وال استریت ژورنال مبنی بر اینکه " ویندوز بیشترین انتخاب را به شما می دهد " را نادیده گرفت .

لاکهایمر می نویسد: " امیدوارم این فقط یک پیش نمایش از توسعه دهندگان باشد و نسخه ارسال ویندوز 11 به ادعای آنها برسد . این " انتخابی " نیست .

البته ، مایکروسافت قبلاً در انتخاب جستجوگر به آب داغ رسیده است ! در سال 2009 ، مایکروسافت موافقت کرد که نسخه ای از ویندوز 7 را با " رای گیری جستجوگر " ارسال کند که به کاربران اجازه می دهد جستجوگر مورد نظر خود را در حین نصب سیستم عامل ، به عنوان بخشی از قرارداد ضد تراست با کمیسیون اروپا ، انتخاب کنند . ردموند متهم به نقض قوانین رقابت با اتصال اینترنت اکسپلورر به ویندوز شد . این رأی گیری در سال 2014 به پایان رسید .

 

منبع : pcmag

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد