|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

چگونگی متناسب کردن چندین دستگاه در یک شبکه ارتباطاتی توسط SNMP

امیررضا فروزان

پروتوکل ساده مدیریت شبکه ، باعث آسان شدن نگهداری اطلاعات اجرای سخت افزار در شبکه می شود.

زمان کار با دستگاه های متعدد ، ضروری است که دستگاه ها به طور مختلف در کنار یکدیگر وجود داشته باشند و کار کنند . با این حال ، گفتن آسان بودن انجام این کار ( راحت ) است ، زیرا سخت افزار های متفاوت باید اطلاعات را با هنگام اجرای دستگاه های متفاوت به اشتراک بگذارند . اینجاست که پروتکل مدیریت شبکه ساده وارد عمل می شود. در اینجا چند نکته برای شروع کار با SNMP در ویندوز سرور آورده شده است .

ورژن مناسبی از SNMP را انتخاب کنید 

SNMPv1 ، نسخه اصلی ، مبتنی بر انجمن ها یا رمزهای عبور مشترک بین ایستگاه مدیریت SNMP و یک دستگاه شبکه است. با وجود محدودیت های تأیید اعتبار ، هنوز نسخه غالب SNMP است. SNMPv2 به دلیل اجرای پیچیده از محبوبیت کمتری برخوردار است. SNMPv3 به مدیران یک رویکرد دقیق تر در تأیید اعتبار می دهد و به کاربران امکان می دهد به گروه هایی با حق دسترسی اختصاص داده شده تعلق داشته باشند .

 

سلسله مراتب داده های سازمان خود را درک کنید


SNMP یک مدیر اطلاعات خوب است . شبکه ها دستگاه های زیادی دارند و انتظار می رود با گذشت زمان مقیاس بندی شوند . قالب بندی و تبادل اطلاعات سخت می تواند امور را پیچیده کند . برای پاسخگویی به این موضوع ، SNMP از یک ساختار درختی متشکل از پایگاه های اطلاعاتی مدیریت استفاده می کند که آزادانه ارتباط برقرار می کنند . این روش مدیران را قادر می سازد بدون گرفتگی شبکه با چندین درخواست داده ها را جمع آوری کنند . وضعیت دستگاه در زمان واقعی به روز می شود و انتقال داده های بزرگ معمولاً لازم نیست .

 

روش شروع سریع خود را با نسخه سیستم عامل خود مطابقت دهید


برای ویندوز در ویندوز سرور ، نصب SNMP کاملاً ساده است ، اما چهار مسیر مختلف وجود دارد . یکی را که برای سیستم عامل و سرور شما مناسب است انتخاب کنید . برای تکمیل پیکربندی اولیه ، هرکدام از آنها باید از طریق کنترل پنل ، دسک تاپ از راه دور و مدیر سرور حرکت کنید . کلیدهای Windows و ابزارهای اداری نیز یکپارچه هستند .

 

تنظیمات پینگ و فایروال ها را به درستی انجام دهید
 

برای اینکه نرم افزار عامل خود را قادر به شناسایی دستگاه شبکه خود کنید ، ابتدا اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما به درخواست های پینگ پروتکل پیام کنترل اینترنت پاسخ می دهد ، یا اینکه یک پورت TCP انتخاب شده (در قسمت روش تشخیص و پورت تعریف شده) در دستگاه باز باشد . شما باید به صورت دستی به فایروال ویندوز سرور بگویید که درخواست های پینگ را بپذیرد یا اجازه اتصال به پورت های 21 ، 22 ، 23 ، 25 یا 80 را بدهید . از Firewall Windows و Advanced Security برای تغییر قوانین ورودی استفاده کنید .

 

منبع : biztech magazine

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد