|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

آیا دستبند (هوشمند) فیس بوک می تواند جایگزین کیبورد و موس شود؟

امیررضا فروزان

این مچ بند دقیقاً ذهن شما را نمی خواند ، اما در عوض سیگنال های الکتریکی را که از طریق عضلات در امتداد بازوی شما حرکت می کنند ، تشخیص می دهد .

فیس بوک بر روی VR شرط می بندد و واقعیت محاسبات در آینده را تکمیل می کند ، اما بزرگترین مانع این است که مردم چگونه این تکنولوژی ها و فناوری ها بدون در دست کردن دسته ای از سخت افزار لاغر ( همان دست بند ساعت ها )  کنترل خواهند کرد . در پنج شنبه ، این شرکت راه حلی ارائه داد : مچ بندی که می تواند حرکات انگشت و دست شما را حس کند و آنها را به دنیای دیجیتال ترجمه کند .

 

تصویری از مچ بند یک ساعت هوشمند

 

فناوری این مچ بند از استارتاپی ناشی می شود که فیس بوک در سال 2019 خریداری کرده است . خود دستگاه ذهن شما را نمی خواند. این سیگنالهای الکتریکی را که از طریق عضلات در امتداد بازو حرکت می کنند ، تشخیص می دهد . سپس می توان سیگنال ها را برای درک قصد ( انجام کار ) تجزیه و تحلیل کرد ، مانند اینکه آیا می خواهید انگشت اشاره را حرکت دهید یا مشت کنید . 

فیس بوک می گوید : " سیگنال های مچ دست به قدری واضح هستند که EMG ( الکترومیوگرافی ) می تواند حرکت انگشت را در حد یک میلی متر درک کند . این بدان معناست که ورودی می تواند بدون دردسر باشد. در نهایت ، حتی ممکن است تنها احساس حرکت انگشت را بتوان احساس کرد . "

این شرکت در حال حاضر در حال تولید مچ بند برای تشخیص حرکات ساده است . این شامل خرج کردن و رها کردن و ضربه زدن به انگشتان به هم است . " اما این فقط اولین قدم است . EMG در نهایت به کنترل های کامل تر پیشرفت خواهد کرد . در AR شما قادر خواهید بود رابط کاربر و اشیا مجازی را لمس کرده و جابجا کنید . " شما همچنین می توانید اشیا مجازی را از راه دور کنترل کنید . به نوعی مانند داشتن یک ابرقدرت مانند Force ( مرجع جنگ ستارگان ) است . "

همچنین این مچ بند نوید می دهد که به عنوان یک صفحه کلید مجازی عمل می کند . در یک ویدیو ، فیس بوک نشان داد که چگونه این کار می کند. هنگام پوشیدن دو مچ بند ، این فناوری می تواند حرکات تایپ از دست شما را تشخیص داده و با روش تایپ شما سازگار شود .

" این سریعتر از هر رابط تایپ مکانیکی خواهد بود و همیشه در دسترس خواهد بود زیرا ( حرکات دست ) شما  ( به عنوان ) صفحه کلید شناخته می شود . فیس بوک در یک پست جداگانه در وبلاگ نوشت : و زیبایی تایپ مجازی و کنترل هایی مانند کلیک کردن این است که مردم قبلاً در استفاده از آنها مهارت دارند .

همچنین این مچ بند در کنار هوش مصنوعی ، کار خواهد کرد ، ( مانند اینکه ) درخواست های شما را پیش بینی و پیش بینی می کند . به عنوان مثال ، با گذشت زمان ، هوش مصنوعی کارهای روزمره شما را درک می کند ، و اینکه چگونه دوست دارید صبح موسیقی پخش کنید یا شب ها اخبار را بخوانید. ویژگی دیگر شامل افزودن بازخورد لمسی به مچ بندها است که به آنها امکان می دهد هنگام لمس و کنترل اشیا در دنیای دیجیتال ، لرزش داشته باشند .

با این حال ، فیس بوک نمی گوید که چه زمانی این فناوری وارد می شود ، فقط این که " هنوز روزهای اولیه ( آزمایش این مچ بند ) است ، اما آینده امیدوار کننده است ." چالش دیگر کار کردن با پیامدهای اخلاقی مربوط به پردازش داده های کاربر است . این مچ بند تنها بخشی از چشم انداز فیس بوک برای آینده محاسبات است . این شرکت همچنین در حال کار بر روی یک هدست " ذهن خوان " است که قادر به اندازه گیری فعالیت مغز برای تفسیر دستورات شما است .

شان کلر ، مدیر علوم تحقیقات آزمایشگاه های حقیقی فیس بوک نوشت : " همزمان با اختراع فن آوری های جدید ، ما متعهد هستیم که آموخته های خود را با جامعه به اشتراک بگذاریم و در گفت و گو آزاد برای رفع نگرانی ها شرکت کنیم . "

منبع : pcmag

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد