|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

نواخته شدن C-Band ، افتتاح راه های جدید در بزرگراه 5G

امیررضا فروزان

نتایج به دست آمده است ، Verizon و AT&T تنها یک میلیون پول نقد را صرف C-Band ، میان رده خوش قیمت 5G کرده اند که تاکنون از دست داده بودیم ، که همراه با ترکیبی از سرعت کم و باند بالا بود . با اینکه برخلاف باند کم ارتفاعش ، به چنل های عریض و گسترده به اندازه کافی برای بسیاری از ترافیک ها اجازه می دهد ، اما بر خلاف باند بلند ، با بیش از 800 فوت سفر می کند ، و در این لحظه این باند میانه مشهور ترین و محبوب ترین حالت از 5G در کل دنیا است .

اینجا ، در ایالات متحده ، تنها تاکنون T-Mobile داشته اند ، آن هم به دلیل تصمیمات گنگ که توسط FCC در بین سال 2016 تا 2019 گرفته شده بود . 

طیف  C-Band در دو قسمت در دسترس می باشد ، یک قسمت در انتهای سال 2021 ، و یکی دیگر هم تا پایان 2023 . حوالی پایان امسال ، من امیدوارم تا Verizon با سرعت 60 مگاهرتز میان باند ، و AT&T با سرعت 40 مگاهرتز هر خود را در یک قسمت خوب داشته باشید . این تنها برای شروع است و در سال 2024 ، برای Verizon تا حداکثر 160 مگاهرتز و برای AT&T تا حداکثر 80 مگاهرتز است . 

C-Band به طور بالقوه می تواند که شهر ها و حومه را پوشش دهد ، و سرعت های چندصد مگابایتی ارائه  می دهد . T-Mobile هم اکنون در حال استفاده از 60 مگا هرتز از باند میانه 5G در مجاورت ما است ، و در آزمایشات ما تا 400 مگابایت بر ثانیه نیز شرکت کرده است . ( در برخی آزمایشات سرعت های بالاتری نیز داشته است ، یک نتیجه 655 مگابایت بر ثانیه از شخص دیگری در صندوق من وجود دارد ) 

 

تصویری از یک موبایل که سرعت اینترنت بر حسب فایو جی

 

شبکه های اولیه تنها در 46 " منطقه اقتصادی جزئی " در اطراف شهر های سازنده وجود دارد ، اما آن مناطق نیز در حقیقت بسیار عریض و پهناور هستند ؛ آن ها شامل بسیاری از مناطق شمال نیویورک ، جنوب کالیفرنیا و و فلوریدا می شود . T-Mobile مهاجم هنوز هم می تواند با قرار دادن میان 5 باند 5G در مکان هایی که AT&T و Verizon هنوز اجازه لمس ندارند ، راه خود را پیش ببرد .

 

مناطق مشخص شده ایالات متحده و نقشه ای که در آن به نمایش در آمده است

 

تعدادی نتیجه جالب نیز در قسمت بعدی نیز وجود دارد . T-Mobile تعدادی از بلوک های 40 مگا هرتزی را تا سال 2023 به دست میگیرد . این حمل کننده دارای یک تن طیف دو و نیم گیگا هرتز ، ( یعنی ) بیشتر از آنکه اکنون استفاده می کند ، اما این حمل کننده به طور واضح داشت درباره ذخیره برای یک روز بارانی فکر می کرد . 

من نیز دوست دارم تا بچه های کوچیک را صدا کنم : Horry Telephone Cooperative در Horry Telephone Cooperative ، و SC ؛ Union Telephone در Rock Springs ، و WY ؛ Carolina West Wireless در ( مکان حدسی ! ) . من مجذوب توانایی های این حمل کننده های کوچک برای ادامه دادن در زیر سه سایه بزرگ هستم . من سال ها است که مایلم مقاله ای درباره این حمل کننده های کوچک بنویسم ، اما تعجب می کنم اگر کسی آن را بخواند . ( یادداشت نویسنده : من میخوانم ) 

Grain Management ، یک شرکت خصوصی سرمایه ای است که با عنوان NewLevel ، و Canopy Spectrum ، دیگر گروه خصوصی نیز دسته از مجوز هارا خریداری کرد . این شرکت ها تقریبا همیشه در حراج ها ظاهر می شوند ؛ آن ها به طور اساسی انگل هستند ! و به طیف گسترده ای می چسبند تا حمل کننده های بسیار بد را با پرداخت هزینه بیشتر برای آن ، بگیرند . 

من میخواهم در مقابل این فکر که Verizon شرکت بسیار بزرگی است و نمی تواند شکست دهد و اینکه " توانایی پرداخت " این را ندارد ، به عقب برگردم . اداره کردن در سطح Verizon و AT&T ، پول یک اندیشه و تصور است ، این یک بازی ویدیویی پخش شده در اکسل است. آن ها یک سری ارقام و عدد را در حول جابجا خواهند کرد ، کسی سود سهام دریافت نمی کند ؛ چیزی با بهای سنگین رخ خواهد داد . Verizon احتمالا به عنوان یک بهانه ای برای بالا بردن قیمت ها بهره ببرد ، که نگرانی واقعی است . 

یک سری جیز ها وجود دارد که من هنوز هم در اینجا نمی فهمم ، من امیدوار هستم که بتوانم در روز جلسه تجزیه و تحلیل در 10 و 11 مارس بتوانم آن هارا پاک کنم . آیا شبکه می توانند پیش از پاک کردن طیف ها ، شروع به ساختن کنند ؟ آیا همه طیف های اولیه در به یک باره پاک می شود ؟ پس بنابراین ، میتوانیم این انتظار را داشته باشیم تا در آن روز یک جابجایی بزرگ انجام بشود ؟ آن ها امواج هوا را داشته اند ؛ الان زمان آن است که بشنویم آنها همراه با آن میخواهند چه کار کنند ؟ 

این هفته درباره چه چیزهایی فکر می کنم ؟ 

  • کنگره جهانی موبایل شانگهای بدون هیچ مانعی برگزار شد ، جز اینکه شما " کسانی که قبلا آنجا نبودند ، نمی توانستند وارد چین شوند " را به عنوان یک مشکل و گرفتاری تلقی کنید . GSMA نگران یک برجسته جنگ سرد و جدید هستند که موجب تکه تکه شدن استاندارد های بی سیم می شوند . برای چیزی که باارزش است ، من فکر میکنم MWC بارسلونا چند هفته پیش از اواخر ماه ژوئن کنسل خواهد شد ، چون محدودیت های سفر برقرار است . 
  • T-Mobile از طیف میانی باند خود برای راه اندازی تنها طرح ارائه سرویس 5G واقعی در در آمریکا ، همراه با هیچ تاثیرگذاری و 4K  ویدیو ، استفاده کرد . امروز در حال عوض کردن آن هستم . 
  • Verizon باند عریض و گسترده را فراموش نکرده است . حمل کننده در بیش از 3 شهر راه اندازی شده است : Sacramento ، Seattle و Pensacola . هرچند مانند سایر موج های میلی متر ، پوشش را می توان به صورت لکه دار توصیف کرد .
  • Apple مهندسان 6G را استخدام می کند . این یک نشانی از شرکت است که می خواهد به همان اندازه که در پردازنده های 2020s یا همان سیستم عامل های برنامه 2010s وجود دارد ، در بی سیم دهه 2030s مرتبط باشد . 

 

منبع : pcmag

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد