|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

همکاری جیلی و فاکسکان به‌منظور تولید خودرو برای شرکت‌های دیگر

فاطمه نظرپور فرد

فاکسکان و جیلی به‌تازگی قرارداد تجاری امضا کرده‌اند تا به شرکت‌های خودروساز دیگر برای تولید خودرو کمک کنند. رسانه‌ای‌شدن این خبر با افزایش ارزش سهام هر دو شرکت همراه شد.

فاکسکان به‌دنبال امضای قرارداد تجاری با استارتاپ چینی بایتون (Byton) در حوزه‌ی خودروهای برقی، به‌تازگی از همکاری تجاری با یکی دیگر از شرکت‌های فعال در صنعت خودرو با نام جیلی (Geely) خبر داده است. براساس گزارش خبرگزاری Carscoops، فاکسکان و جیلی در همکاری با یکدیگر قصد دارند خدمات تولید قراردادی را به دیگر شرکت‌های صنعت خودرو ارائه دهند.

به‌گفته‌ی منابعی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، همکاری تجاری با فاکسکان به جیلی امکان می‌دهد پلتفرم اختصاصی خود را در بین دیگر برندها توزیع کند که روی خودروهای برقی متمرکز است. این دومین قرارداد تجاری بزرگ جیلی در یک هفته اخیر محسوب می‌شود؛ چراکه این شرکت پیش‌تر همچون فاکسکان از همکاری با بایتون برای تولید خودرو برقی خبر داده بود.

خبرگزاری روئیترز در گزارشی می‌نویسد جیلی، مالک ولوو (Volvo) و صاحب ۹٫۷ درصد از سهام دایملر آگ، شرکت مادر مرسدس بنز، گفته است قصد دارد میزان استفاده از ظرفیت خطوط تولید خود را در کارخانه‌هایش بهبود بخشد. جیلی سال ۲۰۲۰ تقریبا ۱٫۳۲ میلیون واحد خودرو فروخت. این در حالی است که جیلی از ظرفیت‌های لازم برای تولید بیش از دو میلیون واحد خودرو در سال برخوردار است؛ بنابراین، منطقی است که جیلی بخواهد ظرفیت تجهیزات تولیدی خود را به حداکثر برساند.

به‌دنبال رسانه‌ای‌شدن خبر امضای قرارداد بین جیلی و فاکسکان، ارزش سهام این دو شرکت به‌ترتیب ۱ درصد و ۲٫۴ درصد افزایش پیدا کرد. یکی از اهداف فاکسکان این است که بتواند هنگام فرا‌رسیدن ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷، تجهیزات یا خدمات لازم را به ۱۰ درصد از وسایل نقلیه‌ی برقی دنیا ارائه دهد. در زمینه‌ی تجهیزات، فاکسکان مدتی پیش پلتفرم اختصاصی خود برای خودروهای برقی را رونمایی کرد که می‌توان از آن در خودروهای متنوعی نظیر خودروهای هاچ‌بک، خودروهای سدان، خودروهای شاسی‌بلند (شاسی‌بلند) و خودروهای چندمنظوره (MPV) استفاده کرد. 

فاکسکان، یکی از شرکت‌های مهم تولیدکننده‌ی آیفون‌های اپل‌، مشغول کار روی نرم‌افزارهای پیشرفته‌ای است که از سیستم به‌روزرسانی OTA پشتیبانی می‌کنند و سیستم‌های رانندگی خودکار را نیز شامل می‌شوند. گفته می‌شود سرویس‌هایی همچون آمازون الکسا و اندروید اتو (Android Auto) و اپل کارپلی (Apple CarPlay) بخشی از نرم‌افزار حرفه‌ای فاکسکان محسوب می‌شوند.

ناگفته نماند چند ماه پیش، فاکسکان در ادعایی جالب گفت تسلا آیفونِ صنعت خودروهای برقی است و فاکسکان قصد دارد به اندروید صنعت خودروهای برقی تبدیل شود. 

منبع: zoomit

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد