|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

یک زن بریتانیایی اولین فردی در جهان شد که امروز واکسن فایرز را دریافت میکند

امیررضا فروزان

برنامه واکسیناسون بریتانیا به طور رسمی آغاز شد.

خبر : انگلیس امروز واکسیناسون جمعیت خود در برابر کووید 19 را آغاز کرد و تبدیل به اولین کشوری شد که توزیع واکسن Pfizer-BioNTech را در کمتر از یک هفته پس از تایید آن آغاز کرد . این کار ابتدا به کارگران و خدمتکاران خانه مراقب از سالمندان و مردم بالای هشتاد سال داده میشود ، در این بین زنی نود ساله به نام Margaret Keenan تبدیل به اولین نفری شد که واکسن را در فضایی بیرون آزمایش بالینی ، دربیمارستان دانشگاه Coventry دریافت میکند . بریتانیا 40 میلیون دوز از واکسن Pfizer-BioNTech  سفارش داده است ، که این مقدار برای واکسیناسیون 20 میلیون نفر یا به عبارتی معادل یک سوم جمعیت این کشورکافی است . در حال حاضر دولت انگلستان در حال انتطار برای دریافت مجموعا 4 میلیون دوز واکسن تا پایان دسامبر میباشد . بریتانیا بیشترین انار مرگ و میر ناشی کووید 19 را در بین تمامی نقاط اروپا ثبت کرده است ، 60000 نفر ! . نهاد های تنظیم کننده و بازرسی هم در حال بررسی هستند تا تاییدیه اضطراری برای واکسن AstraZeneca-Oxford University covid-19 نیز دریافت کنند . 

چگونه ( واکسن ) تجویز میشود ؟ 

این فرآیند توسط حقایقی درباره واکسن که باید در فریزرهای مخصوصی در دمای -70 درجه سانتی گراد نگه داری شود پیچیده شده است ، واکسن در بسته بندی های 975 دوزی بسته بندی شده است و در حال حاضر نمیشود که آن هارا به دسته های کوپک تر تقسیم بندی کرد . هر فردی دو واکسن در فاصله زمانی سه هفته دریافت میکند . در نتیجه ، مایه کوبی ابتدا از 50 بیمارستان در سرتاسر کشور اداره میشود . 

در جاهای دیگر چه اتفاقاتی می افتد ؟ 

انتظار میرود کمیته مشاوره واکسن سازمان غذا و داروی ایالات متحده در جلسه ای درباره اعطای تاییدیه اضطراری به Pfizer-BioNTech  تصمیم گیری کند ، و مجددا جلسه ای درباره بررسی درخواست مدرنا برای واکسنش در 17 دسامبر تشکیل خواهند داد .  

روسیه و چین هر دو واکسیناسیون جمعیت های خود را آغاز کرده اند . 

منبع : technology review

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد