|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

محدوده استفاده از فرکانس mmWave در آیفون ۱۳ گسترش می‌یابد

فاطمه نظرپور فرد

اپل قصد دارد با اضافه‌کردن شرکت‌های جدید به زنجیره‌ی تأمین، محدوده‌ی استفاده از فرکانس فوق‌سریع mmWave را در آیفون ۱۳ گسترش دهد. چندی پیش، اپل خانواده‌ی آیفون ۱۲ را با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌ی موبایل (5G) رونمایی و روانه‌ی بازار کرد. غول دنیای فناوری بعد از توافق با کوالکام، به‌منظور ارائه‌ی فناوری 5G از مودم‌های این شرکت موسوم به X55 بهره می‌گیرد و در ایالت متحده‌ی آمریکا از دو فرکانس sub-6GHZ و mmWave پشتیبانی می‌کند. طبق گزارش وب‌سایت MacRumors، آیفون ۱۳ اتصال فوق‌سریع mmWave را در کشورهای دیگر گسترش خواهد داد.

براساس ادعای این گزارش، شرکتی تایوانی به‌نام Qiqi در حال دریافت سفارش‌های درخورتوجه اپل برای تهیه‌ی آنتن‌های mmWave به‌منظور استفاده در آیفون ۱۳ است. هی هانبو، رئیس شرکت مذکور، در بیانیه‌ای اعلام کرده است محموله‌های تجهیزات مبتنی‌بر فناوری 5G در سال جاری به‌اندازه‌ی درخورتوجهی افزایش می‌یابد.

گفتنی است درحال‌حاضر، اهالی کوپرتینو برای تهیه‌ی آنتن‌های mmWave لازم برای استفاده در خانواده‌ی آیفون ۱۲ از تولیدات شرکت ژاپنی Murata Manufacturing بهره می‌ببرند؛ اما شواهد نشان می‌دهد به‌زودی بازیگر دیگری در این بخش به زنجیره‌ی تأمین اضافه خواهد شد.

براساس گزارش‌های منتشرشده، ویسترون، یکی از تأمین‌کنندگان مهم اپل، در شرکت Qiqi سرمایه‌گذاری کرده و اکنون به بزرگ‌ترین سهام‌دار آن تبدیل شده است؛ ازاین‌رو، شرکت مذکور به‌واسطه‌ی راوبط با ویسترون، اولین‌بار وارد زنجیره‌ی تأمین آیفون شده است. علاوه‌بر‌این، گفته می‌شود Qiqi در زمینه‌ی مؤلفه‌های 5G و Wi-Fi 6 با کوالکام همکاری تنگاتنگی دارد که یکی دیگر از عوامل مؤثر در انتخاب آن برای تأمین قطعات mmWave محسوب می‌شود.

موج‌های میلی‌متری (mmWave) مجموعه‌ای از فرکانس‌های 5G هستند که سرعت بسیار سریعی در فواصل کوتاه به‌ارمغان می‌آورند. این ویژگی آن‌ها را به گزینه‌ای ایدئال برای مناطق متراکم شهری تبدیل کرده است. افزون‌براین، تکنولوژی 5G با فرکانس کمتر از ۶ گیگاهرتز نیز وجود دارد که به‌طور‌کلی از mmWave کُند‌تر است؛ اما سیگنال‌های گسترده‌تر با طول‌موج‌های بیشتری به‌وجود می‌آورد که آن را برای مناطق حومه‌ای و روستایی به انتخاب مناسب‌تری تبدیل می‌کند.

طبق شایعات قبلی، نسل بعدی آیپد پرو نیز از فناوری 5G با فرکانس بسیار پرسرعت mmWave پشتیبانی خواهند کرد و احتمالا اپل از ماژول mmWave AiP ساخت خود برای استفاده در آیفون‌ و آیپد پرو در سال ۲۰۲۱ بهره خواهد برد. گفته می‌شود آخرین تلاش اپل برای تولید ماژول‌های AiP نشان می‌دهد این شرکت برای توسعه‌ی ماژول‌های RF جلویی (RF-FEM) به پیشرفت‌هایی دست یافته است و با سرعت به‌سمت هدف نهایی‌اش به‌منظور تأمین مودم ارتباطی محصولاتش حرکت می‌کند.

در مستندات این گزارش، آمده است کوپرتینویی‌ها به‌دنبال سفارش تعداد زیادی آنتن mmWave و دو برابر کردن تأمین‌کنندگان تجهیزات مرتبط هستند. این امر ممکن است نشانگر این باشد که مدل‌های آیفون ۱۳ در تمامی مناطق از فناوری mmWave برخوردار خواهند شد. کشورهایی مانند انگلیس، آلمان، کانادا، چین و ژاپن همگی از شبکه‌های mmWave در حال رشد برخوردار هستند و از 5G سریع‌تر در آیفون ۱۳ می‌توانند بهره‌مند شوند.

در پایان گزارش آمده است Qiqi یکی از تولیدکنندگان بزرگ آنتن‌های ارتباطی موردنیاز لپ‌تاپ‌ها محسوب می‌شود؛ بنابراین، اپل می‌تواند با بهره‌گیری از آن، در آینده‌ای نزدیک اتصال 5G را به کامپیوترهای مک اضافه کند.

منبع: zoomit

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد