|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

مایکروسافت به‌دنبال افزایش میزان تولید ایکس باکس سری اس و ایکس است

فاطمه نظرپور فرد

مدیر بخش ایکس باکس مایکروسافت در مصاحبه با Major Nelson از تلاش ردموندی‌ها برای بهبود روند تولید کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس سخن گفت. مدتی است که کنسول‌های نسل‌نهمی روانه بازار شده‌اند؛ اما به‌دلیل محدودیت در تعداد کنسول‌های عرضه‌شده و استقبال پرشور علاقه‌مندان، بسیاری از گیمرها هنوز نشده‌اند ایکس باکس سری ایکس یا سری اس را بخرند. حال پس از گذشت چند ماه از شروع عرضه‌ی رسمی ایکس باکس سری ایکس و اس در آبان، فروشگاه‌های بزرگ همچنان در عرضه‌ی کنسول‌های نسل‌نهمی مایکروسافت با مشکل مواجه هستند.

 فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس، در مصاحبه اخیرش بیان کرد مایکروسافت گام‌های مثبتی برای تأمین نیاز کامل بازار برداشته است. وی در پادکست جدید لری هرب ملقب ‌به Major Nelson توضیحاتی درباره‌ی تلاش مایکروسافت برای تولید سریع‌تر کنسول‌های جدید ایکس باکس داده است که در‌ادامه، به آن‌ها اشاهر خواهیم کرد. به‌گفته‌ی اسپنسر، این شرکت می‌کوشد وضعیت فعلی را رفته‌رفته بهبود ببخشد:

این موضوع واقعا به فیزیک و مهندسی برمی‌گردد. با تمام توان در حال تولید کنسول‌های جدید هستیم. هم‌اکنون، سرعت عملکردمان در بهترین شرایط قرار دارد و همه‌ی خطوط مونتاژ شرکت مشغول تولید مداوم هستند. هفته‌ی گذشته، با لیسا سو از AMD تلفنی صحبت کردم و از او ‌پرسیدم «چطور می‌توانیم چیپ‌های بیشتری دریافت کنیم؟» درواقع، موضوعی که سعی می‌کنم بیان کنم، این است که به‌صورت دائم و با تمام ظرفیت مشغول کار هستیم؛ اما چنین امری فقط به عملکرد ما بستگی ندارد. فکر می‌کنم جامعه‌ی گیمینگ در سال ۲۰۲۰ واقعا خودش را پیدا کرده است.

از زمان عرضه‌ی اولیه کنسول‌های سری ایکس و اس، فروشگاه‌های بزرگی مانند Walmart و Best Buy به‌صورت پراکنده و متناوب موجودی انبارهایشان را افزایش داده‌اند؛ بنابراین، انتظار می‌رود با افزایش سرعت خطوط تولید مایکروسافت، در آینده بیشتر چنین تغییرات مثبتی را شاهد باشیم. البته تیم استوارت، مدیر امور‌مالی ایکس باکس، پیش‌از‌این اعلام کرده بود با تداوم اوضاع‌واحوال فعلی، انتظار می‌رود کمبود عرضه‌ی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس تا آوریل سال ۲۰۲۱ ادامه یابد. فیل اسپنسر نیز تاکنون چندین‌بار بابت کمبود عرضه از طرفداران عذرخواهی کرده است.

درمقابل، سونی هم با تقاضای خیره‌ کننده‌ای برای کنسول پلی استیشن ۵ مواجه شده است. باتوجه‌به اینکه این شرکت نیز در تولید کنسول‌های جدیدش از پردازنده‌های گرافیکی AMD Radeon RDNA 2 استفاده می‌کند، چنین امری به گلوگاه روند تولید شرکت تبدیل شده است و سایر قسمت‌ها را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. ناگفته نماند شیوع ویروس کرونا نیز به چند‌برابرشدن بار مشکلات دامن می‌زند؛ اما امید می‌رود در آینده‌ی نزدیک و با متعادل‌شدن حجم تقاضا و کاهش عجله‌ی علاقه‌مندان برای دسترسی سریع‌تر به کنسول‌های نسل جدید، این مشکلات تا حد زیادی برطرف شوند.

منبع: zoomit

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد