|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

آیفون ۱۲ در کمتر از دو هفته به پرفروش‌ترین گوشی 5G ماه اکتبر تبدیل شده است

فاطمه نظرپور فرد

براساس آمار منتشرشده، آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو با گذشت دو هفته از عرضه به بازارهای بین‌المللی، فروش چشمگیری تجربه و رتبه‌ی نخست گوشی‌های پرفروش‌ 5G اکتبر ۲۰۲۱ را ازآن خود کرده‌اند.

چندی پیش، مشخص شد به‌دنبال بخشی از رکود ناشی از ویروس کرونا، سهم اپل از بازار جهانی گوشی‌ هوشمند در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ ثابت مانده و موجب شده است این شرکت به جایگاه چهارم سقوط کند. بااین‌حال، اکنون با عرضه‌ی خانواده‌ی آیفون ۱۲، غول فناوری کوپرتینو با جهشی چشمگیر فروش درخورتوجه خود را آغاز کرده است و تنها در دو هفته تمامی رقبا را کنار گذاشته و به صدر جدول گوشی‌های هوشمند پرفروش‌ 5G در اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۱۳۹۹) تکیه زده است.

رونمایی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو در اکتبر ۲۰۲۰ (مهر ۱۳۹۹) و به‌دنبال آن عرضه آن‌ها در همان ماه، فرصت زیادی به اپل برای دستیابی به فروش بیشتری نداده است. بااین‌حال، داده‌های انجمن آماری Counterpoint Research نشان می‌دهد اپل فقط به بازه‌ی زمانی ناچیزی برای تسلط سریع بر بازار 5G نیاز داشته است.

از‌نظر سهم بازار در ماه اکتبر (مهر)، آیفون ۱۲ با سهم ۱۶ درصدی و آیفون ۱۲ پرو با سهم ۸ درصدی با فاصله‌ای چشمگیر در‌مقایسه‌با سایر رقبا، رتبه‌های نخست گوشی‌های پرفروش‌ 5G را کسب کرده‌اند. در فهرست ارائه‌شده، نزدیک‌ترین دنبال‌کننده‌ی گوشی‌های آیفون رقیب سنتی‌اش، یعنی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا است که با سهم ۴ درصدی رتبه‌ی سوم را ازآنِ خود کرده.

به‌نقل از کانترپوینت، فروش چشمگیر آیفون ۱۲ بدین‌معنی است که این گوشی در فهرست دَه گوشی برتر مجهز به 5G در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۰ (دی ۱۳۹۸ تا مهر ۱۳۹۹)، تنها با گذشت دو هفته از رونمایی، رتبه‌ی هفتم را ازآنِ خود کرده است. تحلیلگران بر این باورند افزایش فروش آیفون ۱۲ به‌دلایل مختلفی، ازجمله تقاضای فراوان برای ارتقا به فناوری 5G همراه بوده و تبلیغات قوی شرکت‌های مخابراتی در ایالات متحده‌ی آمریکا نیز بی‌تأثیر نبوده است.

افزون‌براین، گفته می‌شود خانواده‌ی آیفون ۱۲ در چرخه‌ی فروش بی‌سابقه قرار گرفته‌اند و بیش از ۳۵۰ میلیون آیفون قدیمی واجدشرایط ارتقا فروش جدیدترین گوشی‌های اپل را تضمین خواهند کرد. ناگفته نماند آمار نشان می‌دهد تقاضای اولیه در چین و ژاپن فراتر از انتظار بوده است و دسترسی گسترده‌ی خانواده‌ی آیفون ۱۲ در بیش از ۱۴۰ کشور آمار فروش را بیشتر نیز خواهد کرد. آمارهای منتشرشده نشان می‌دهد بعد از معرفی گوشی‌های آیفون ۱۲، پشتیبانی ایالات متحده‌ی آمریکا از فناوری mmWave از ۵ درصد در سپتامبر (شهریور) به ۱۲ درصد در اکتبر (مهر) افزایش یافته است.

mmWave (موج‌های میلی‌متری) مجموعه‌ای از فرکانس‌های 5G هستند که سرعت بسیار سریع را در فواصل کوتاه به‌ارمغان می‌آورند و این ویژگی آن را به گزینه‌ای ایدئال برای مناطق متراکم شهری تبدیل کرده است. افزون‌براین، تکنولوژی 5G با فرکانس کمتر از ۶ گیگاهرتز نیز وجود دارد که به‌طور‌کلی، از mmWave کُندتر است؛ اما سیگنال‌های گسترده‌تر با طول‌موج‌های بیشتری ایجاد می‌کند که آن را برای مناطق حومه‌ای و روستایی به انتخاب بهتری تبدیل کرده است. توان عملیاتی درخورتوجه و تأخیر کم ارائه‌شده در فناوری mmWave به گشایش ظرفیت واقعی فناوری 5G کمک شایانی خواهد کرد. با استفاده از شبکه‌ی mmWave و دستگاه‌های موجود، پایه‌ی محکمی برای بهره‌بردن از قدرت فناوری یادشده در بخش‌هایی ازجمله واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ایجاد خواهد شد.

به‌احتمال زیاد تقاضا برای سری آیفون ۱۲ در سه‌ماهه‌ی چهام ۲۰۲۰، به‌‌ویژ‌ه در دسامبر (آذر) روند صعودی خواهد داشت. تأخیر در عرضه فروش آیفون را به ماه‌های بعدی سوق می‌دهد و انتظار می‌رود این روند تا نیمه‌ی نخست ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد. گفته می‌شود اپل مشغول کار روی mmWave AiP برای عرضه در آیپد پرو ۲۰۲۱ و آیفون‌های ۱۳ است و ادعا می‌شود آخرین تلاش اپل در زمینه‌ی تولید ماژول‌های AiP، حاکی از آن است به قدمی روبه‌جلو برای توسعه‌ی ماژول‌های RF جلویی (RF-FEM) دست یافته است و با سرعت به‌سمت هدف نهایی‌اش به‌منظور تأمین مودم‌های سلولار محصولاتش حرکت می‌کند.

ناگفته نماند اپل روی تراشه‌های مودم اختصاصی‌اش نیز کار می‌کند. به‌گفته‌ی جانی سروجی، مدیر ارشد سخت‌افزار اپل، کوپرتینویی‌ها تولید مودم‌های سلولار برای استفاده در آیفون و آیپدها را آغاز کرده‌اند و احتمالا به‌زودی آن‌ها را جایگزین مودم‌های کوالکام در محصولات یادشده خواهد کرد.

منبع: zoomit

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد