|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

ویندوز ۱۰ ایکس احتمالا از درایور دسکتاپ پشتیبانی نخواهد کرد

فاطمه نظرپور فرد

گفته می‌شود مایکروسافت قصد دارد با طبقه‌بندی و الزامات جدید، درایورهای ویندوز ۱۰ ایکس را بهبود ببخشد و به پشتیبانی از درایور دسکتاپ در آن خاتمه بدهد. سال گذشته مایکروسافت در مراسم رونمایی از سرفیس دئو و سرفیس نئو، سیستم‌عامل جدیدی موسوم به ویندوز ۱۰ ایکس (Windows 10 X) با قابلیت‌های جدید و رابط کاربری بهبودیافته معرفی کرد که گفته می‌شد تا پایان سال ۲۰۲۰، همراه ‌با سرفیس نئو در دسترس خواهد بود؛ اما شیوع ویروس کرونا برنامه‌های مایکروسافت را کمی مختل کرده و انتشار سیستم‌عامل‌ یادشده به سال ۲۰۲۱ موکل شده است. حال گفته می‌شود ردموندی‌ها قصد دارند به منظور تمرکز بیشتر بر ویندوز ۱۰ ایکس، به پشتیبانی از درایور دسکتاپ خاتمه بدهند.

بر اساس اخبار منتشرشده، ویندوز ۱۰ ایکس با ارائه تجربه‌ی بسیار مطمئن‌تر، امن‌تر و آسان برای به‌روزرسانی، در نظر دارد بسیاری از مشکلات ویندوز دسکتاپ را برطرف کند و به نظر می‌رسد یکی از راه‌ها و برنامه‌ریزی مایکروسافت برای دستیابی به این هدف، ارائه‌ی درایورهای باکیفیت‌تر است.

طبق اسناد پشتیبانی مایکروسافت که به‌تازگی رسانه‌ای شده است، مایکروسافت به پشتیبانی از درایور قدیمی یونیورسال خاتمه خواهد داد و به‌زودی درایورها را در دو دسته با عنوان «درایور دسکتاپ ویندوز» و «درایور ویندوز» طبقه‌بندی خواهد کرد. درایورهای ویندوز باید از قابلیت‌ اطمینان بالا و الزامات خدمات دقیق برخوردار باشند و در عین ‌حال، از ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۰ ایکس پشتیبانی کنند و به‌خوبی اجرا شوند. در غیر این ‌صورت، به‌عنوان «درایور دسکتاپ ویندوز» طبقه‌بندی می‌شوند و فقط در ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۲۰۰۴ یا بالاتر قابل استفاده خواهند بود. درایورهای دسکتاپ ویندوز نیازی به تأیید برنامه‌های سازگار با سخت‌افزار ویندوز ندارند؛ درحالی‌که برای درایوهای ویندوز، گرفتن تأییدیه اجباری خواهد بود. دستورالعمل‌های درایورهای ویندوز به شرح زیر است:

  • باید مطابق با اصول طراحی DCH باشند.
  • از اصل «جداسازی بسته درایور» پشتیبانی کنند.
  • الزامات لایه‌بندی API را ارائه دهند.
  • فرایند صدور گواهینامه برای برنامه‌های سازگار با سخت‌افزار دستگاه‌های ویندوزی را باید در چارچوب Windows HLK طی کرده باشند.

با استناد به اخبار منتشرشده، مایکروسافت ویندوز ۱۰ ایکس را فقط به‌صورت از قبل نصب‌شده روی سخت‌افزار به فروش می‌رساند و به نظر می‌رسد تمامی درایورهای آن از نوع ویندوزی هستند؛ اما خبر یادشده این نگرانی را ایجاد می‌کند که ویندوز ۱۰ ایکس ممکن است از سخت‌افزار شخص ثالث که به درایور قدیمی‌تر نیاز دارد، پشتیبانی نکند.

 

منبع: zoomit

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد