|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

دولت ایالات متحده میگوید که در حال حاضر فیس بوک رسما بسیار قدرتمند است

امیررضا فروزان

تنظیم کننده های ( شبکه های اجتماعی امریکا ) شکایتی تنظیم کرده که این شرکت در انحصار شبکه های اجتماعی میباشد و باید خود را از واتساپ و اینستاگرام بی بهره کند .

چه اتفاقی افتاده است : کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده شکایتی ضد انحصاری بر علیه فیس بوک برای " رفتار ضد رقابتی و روش های ناعادلانه رقابت " که شامل مالکیت واتساپ و اینستاگرام در سال های 2012 و 2014 میشود . به دلایل اورده شده توسط FTC ، فیس بوک شبکه انحضاری از شبکه های اجتماعی را دارد . 

FTC در دادخواست خود نوشته است که " از زمان سرنگونی رقیب اولیه MySpace و به دست اوردن قدرت انحصار ، فیس بوک به دفاع از طریق راه های ضد رقابتی پرداخته است " . پس از شناسایی دو تهدید رقابتی برای غالب شدن موقعیت انها ، یعنی اینستاگرام و واتساپ ، فیس بوک آن تهدید هارا با خریدن این شرکت ها سرکوب کرد که ( این ) حاصل تفکرات مارک زاکربرگ است که در یک ایمیل در سال 2008 اعلام کرد که " خرید ار زقابت بهتر است " .

چگونه به اینجا رسیدیم : فیس بوک ار سال 2017 تحت نظارت منظم و افزایش یافته امنیت در ایلات متحده قرار گرفته است . زمانی که گزارش های خبری فاش کرد که شرکت داده های سیاسی Cambridge Analytica اطلاعات کابران فیس بوک را بدون رضایت انها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا برداشت کرده بود . 

در مارچ 2018 ، FTC تحقیقات خود را در زمینه سیاست های امنیتی فیس بوک اغاز کرد که در نتیجه ، جریمه 5 میلیارد دلاری را ( برای فیس بوک ) در پی داشت . با اینکه این جریمه بزرگترین جریمه ای بود که تا کنون برای یک شرکت فناوری تکنولوژی در نظر گرفته شده بود ، اما تنها شامل نه درصد از درامد های این شرکت در سال 2018 میشد و توسط سازمان های مدافع و قانون گذاران دموکرات مورد انتقاد قرار گرفت ، زیرا فیس بوک را مقید به اینکه سیاست های تجاری خود را تغییر دهد ، نکرد .

در ماه های اخیر ، بررسی ها در حال افزایش است . در طول تابستان ، دموکرات های مجلس ( سنا ) گزارشی از اجرای سیاست های ضدانحصاری گوگل ، امازون ، اپل و فیس بوک در 449 صفحه منتشر کردند و استدلالشان بر این بود که اجرای قوانین ضد انحصاری افزایش یافته است . 

سپس در ماه اکتبر ، وزارت دادگستری شکایتی ضد انحصاری را ضد گوگل ارائه داد ، ( زیرا ) استدلالشان بر این بود که این شرکت از روش های غیرقانونی برای گسترش جست و جو ها و تجارت بیزینس خود استفاده کرده است . 

چرا مهم است : شکایت DOJ از گوگل در واقع مهم ترین پرونده شکایتی انحصاری در طی بیست سال گذشته بود و پرونده این دو در شهر ها حداقل برابر است . 

این اقدام امروز ، که به یک دادخواهی از 47 ایالت ، همچنین گوام و نواحی کلمبیا پیوست ، واکنش های زیادی برای فیس بوک خواهد داشت و میتونه ان هارا مجبور به فروش واتساپ و اینستاگرام کند . اما این حاکی از یک محیط گسترده ای است که به صورت فزاینده ای از سلطه انگشت شماری از غول های فناوری و تکنولوژی انتقاد میکند . 

ممکن است که سال ها زمان ببرد که این پرونده ها وارد دادگاه شود ، اما پرونده های قضایی بیشتری در راه است . دادستان های کل کشور گفته اند که دادخواهی های قضایی خود طی هفته های اینده  بر ضد گوگل افزایش داده و همچنین بررسی های افزوده بر آمازون و اپل را افزایش خواهند داد . 

منبع : technology review

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد