|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

قابلیت نمایش وضعیت آلودگی هوا به نقشه «نشان» اضافه شد

فاطمه نظرپور فرد

«نشان» لایه‌ی آلودگی هوا در مناطق مختلف تهران و مشهد را به نقشه‌ی خود اضافه کرد. اپلیکیشن نقشه و مسیریاب نشان، آلودگی هوا در مناطق مختلف تهران و مشهد را روی نقشه به کاربران خود نمایش می‌دهد. این قابلیت که از ۱۶ آذر در نشان قابل مشاهده است، کاربران را قادر می‌کند از آلودگی هوای منطقه‌ی مورد نظر خود به‌سرعت آگاه شوند.

قابلیت جدید نشان با توجه ‌به نقش مهم آلودگی هوا در شیوع بیشتر ویروس کرونا به اپلیکیشن این پلتفرم اضافه شده است. شروع پاییز و زمستان احتمال وقوع پدیده‌ی وارونگی هوا را بیشتر می‌کند. حتی پیش از شیوع کرونا، وارونگی هوا هرساله باعث تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات در شهرهای بزرگ می‌شد.

پیش از این، وضعیت آلودگی هوا در تهران به‌صورت کلی اطلاع‌رسانی می‌شد و شاخصی اعلام می‌شد که میانگین تمام ایستگاه‌های آلودگی هوا بود. این درحالی است که در بسیاری از کلان‌شهرهای کشور عواملی مانند وسعت زیاد، نزدیکی به بخش‌های صنعتی، ترافیک بخشی از شهر در ساعات مختلف، جریان باد و... باعث می‌شود وضعیت آلودگی هوا در مناطق مختلف متغیر باشد.

بهزاد کاظمی، مدیر محصول این قابلیت در اپلیکیشن نشان، می‌گوید: «لایه‌ی آلودگی هوا در اختیار بیش از ۵ میلیون کاربر اپلیکیشن نشان قرار گرفته تا آن‌ها بتوانند در تصمیم‌گیری‌های روزانه خود با اطلاعات کافی اقدام کنند و در صورت عدم ضرورت از مراجعه به مناطق آلوده پرهیز کنند؛ این موضوع به‌خصوص در ایام قرنطینه با فراگیر شدن ورزش‌های عمومی مانند دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی دارای اهمیت بیشتری شده است. این قابلیت می‌تواند به افراد سالمند، خردسالان و افرادی که دچار بیماری‌های خاص هستند نیز کمک کند تا از حضور در این مناطق پرهیز کنند و کمتر در معرض خطر قرار بگیرند.»

به گزارش روابط عمومی نشان، تحقیقات جهانی نشان می‌دهد که آلودگی هوا سالانه حدود ۴٫۲ میلیون نفر را در سراسر جهان را به کام مرگ می‌کشاند. حال تحقیقات جدید در رابطه با نحوه‌ی انتقال بیماری کووید ۱۹ نشان می‌دهد که ذرات معلق در هوا می‌توانند حامل ویروس باشند.

 

نشان داده‌های مربوط به آلودگی هوا را از شهرداری‌ها و منابع دیگر دریافت می‌کند؛ بااین‌حال به‌گفته‌ی مدیر ارشد فنی نشان، اضافه کردن لایه‌ی آلودگی هوا به اپلیکیشن کار ساده‌ای نبوده است. مصطفی جلمبادانی در همین رابطه می‌گوید: «دریافت اطلاعات از منابع مختلف، با شکل‌های مختلف و یکسان‌سازی آن‌ها، یکی از چالش‌های نمایش شاخص‌های آلایندگی در نشان بوده است. بدین‌گونه که ما مجبوریم برای هر شهر، اطلاعات آلودگی هوا را از منابع مختلفی دریافت کنیم که در بسیاری از موارد این اطلاعات با جزئیات متفاوتی ارائه می‌شود و به همین منظور مجبور به یکسان‌سازی این داده‌ها شدیم. از طرفی تغییرات غیر طبیعی داده‌ها از منبع را اصلاح و نویزهای این اطلاعات دریافتی را به حداقل رساندیم.»

با فراگیرتر شدن گوشی هوشمند، نقشه و مسیریاب‌ در چند سال اخیر تبدیل به یکی از سرویس‌های ضروری کاربران هنگام رانندگی شده‌اند. مدیر ارشد فنی نشان می‌گوید نمایش شاخص‌های آلایندگی هوا در مناطق مختلف تاکنون به این گستردگی و سهولت در اختیار همه نبوده است و تیم نشان با ارائه‌ی چنین قابلیتی، امیدوار است سهمی در جلوگیری از شیوع کرونا داشته باشد.

قابلیت جدید نشان، وضعیت آلودگی مناطق مختلف را در ۵ سطح مختلف نمایش می‌دهد. برای دسترسی به این قابلیت کافی است در نقشه، بخش لایه‌ها را لمس و سپس، لایه آلودگی هوا را انتخاب کنید.

 

منبع: zoomit

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد