|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

مراحل ثبت انواع شرکت را به زبان ساده با ثبت ۳ بیاموزید

فاطمه نظرپور فرد

ثبت شرکت باعث قانونی و منحصر‌به‌‌فرد شدن آن می‌شود و مطابق با قانون ثبت شرکت و با توجه به نوع فعالیت، انواع مختلفی دارد. مؤسسه حقوقی و ثبتی تشخیص می‌دهد شرکت مورد نظر جزو کدام دسته است. ثبت انواع شرکت از مواردی است که افراد پس از انتخاب نوع فعالیت خود، باید به انجام آن اقدام کنند. ثبت شرکت باعث قانونی و منحصربه‌فرد شدن شرکت مورد نظر می‌شود. مطابق با قانون ثبت شرکت، هر شرکت با توجه به فعالیت خود، انواع مختلفی دارد. مؤسسه حقوقی و ثبتی تشخیص می‌دهد شرکت مورد نظر جز کدام دسته خواهد بود.

وب‌سایت ثبت 3 به‌عنوان مجرب ترین مؤسسه حقوقی ثبت شرکت، آماده ارائه کلیه خدمات در زمینه ثبت انواع شرکت به شما عزیزان است. برای ثبت هر کدام از شرکت‌ها باید مراحل ثبت شرکت را طبق مقررات، شرایط و ضوابط قانونی در نظر داشت که اقدامات مربوط به گواهی تأسیس و فعالیت در سریع‌ترین زمان بدون وقفه انجام شود.

در ادامه با اطلاعات کامل از ثبت شرکت‌ها و انواع آن آشنا خواهید شد پس مطالب زیر را دنبال کنید.

آنچه باید در مورد ثبت شرکت بدانید

افراد پس از اینکه نوع فعالیت را بر اساس مهارتشان مشخص کردند، اقدام به تأسیس شرکت می‌کنند. تأسیس شرکت با یک سری مقدمات اولیه و ضروری همراه است که با انجام آن‌ها اجازه فعالیت خواهد داشت.

پس از تصمیم‌گیری در مورد نوع فعالیت و تأسیس شرکت، باید به مؤسسه های ثبتی و حقوقی مراجعه و شرکت خود را ثبت کنید. ثبت شرکت در دو نوع تجاری و غیر تجاری انجام می‌شود که هر کدام زیر مجموعه‌های خاصی با توجه به نوع فعالیت شرکت دارند.

مراحل ثبت انواع شرکت

برای انجام امور اداری باید از مراحل و شرایط آن آگاه شوید. ثبت شرکت مطابق با دستورالعمل های مشخص، شامل مراحلی است که افراد با در نظر داشتن آن‌ها باید اقدام به ثبت شرکت خود کنند.

در ابتدا افراد تصمیم می‌گیرند خودشان کلیه امور ثبتی را بدون صرف هزینه و گرفتن وکیل انجام دهند. در این صورت باید تسلط کافی در مورد تمام مراحل و شرایط آن برای جلوگیری از بروز مشکل داشته باشید.

نوع شرکت را مشخص کنید

نوع شرکت براساس نوع فعالیت و مهارت فرد یا موسسان شرکت توسط مشاوران ثبتی مشخص می‌شود. شرکتی را انتخاب کنید که با توجه به اهدافتان برای شما بهترین گزینه باشد. مشاوران ثبتی انواع مختلف شرکت سهامی خاص، تعاونی، سهامی عام، تضامنی و مسئولیت محدود را برایتان انتخاب خواهند کرد. این شرکت‌ها عمده شرکت‌هایی هستند که در چند سال اخیر متقاضیان زیادی داشته است.

سهام‌داران و شرکا را انتخاب کنید

هر شرکت برای تأسیس و انجام فعالیت نیاز به سرمایه دارد و در مواردی یک فرد به‌تنهایی از عهده آن برنمی‌آید. بنابراین باید شرکای مختلفی برای شرکت در نظر بگیرید.

با انتخاب سهام‌داران شرکت در سود و زیان آن با هم شریک می‌شوید و در مواقع بحران به‌راحتی مشکلات احتمالی را برطرف خواهید کرد.

سرمایه شرکت را مشخص کنید

برای ثبت شرکت باید مقدار سرمایه نقدی و غیر نقدی تمام سهام‌داران و شرکا کاملا مشخص شود. حداقل سرمایه‌ای که اداره ثبت شرکت برای ثبت انواع شرکت در نظر گرفته یک میلیون ریال است.

در مورد سرمایه‌های غیر نقدی، کارشناسان باید ارزش نقدی آن را برآورد کنند و در صورت‌جلسه‌های مالی شرکت برای ثبت آورده شود.

فعالیت شرکت را تعیین کنید

فعالیت هر شرکت برای ثبت شرکت‌ها بسیار مهم است. موضوع فعالیت باید برای مؤسسین شرکت کاملا مشخص باشد و در مورد آن اطلاعات کافی به کارشناسان ثبتی بدهند.

با انتخاب موضوع فعالیت در برخی شرکت‌ها نیاز به دریافت مجوزهایی خواهد بود که کارشناسان شما را در این باره به‌خوبی راهنمایی خواهند کرد.

سمت اعضا هیئت مدیره شرکت مشخص شود

در هر شرکت اعضای هیئت مدیره از جمله مدیر داخلی، رئیس، نایب رئیس و ... باید مشخص شوند. سمت‌های انتخاب‌شده باید برای ثبت شرکت و امور ثبتی اعلام شود.

از طرفی افرادی که برای کلیه امور شرکت اجازه امضا دارند نیز در مراحل ثبتی در نظر گرفته می‌شود. کلیه موارد مربوط به اعضای هیئت مدیره شرکت باید تعیین شود و به ثبت برسد.

آماده کردن مدارک مورد نیاز افراد شرکت

کلیه مدارک شناسایی و سوء پیشینه اعضا شرکت، سهام‌داران و اعضا هیئت مدیره، مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت مورد نظر، میزان سرمایه‌های نقدی و غیر نقدی باید کامل شود.

پس از تکمیل مدارک به اداره یا مؤسسه حقوقی و ثبتی مراجعه شود که شرکت را برای ثبت طبق مدارک ارائه‌شده تأیید یا رد کنند.

طبق مراحل ذکرشده اقدام به ثبت شرکت خود کنید

متقاضیان ثبت شرکت با مطالعه مراحل ثبت انواع شرکت در مورد نوع فعالیت شرکت خود تصمیم می‌گیرند. با تکمیل مدارک خود به‌راحتی اقدام به ثبت شرکت کنید و فعالیت خود را به‌صورت قانونی بدون نگرانی از سوءاستفاده احتمالی سودجویان از فعالیت و نام شرکت خود شروع کنید.

مؤسسه‌های حقوقی و ثبتی از مشاوران متخصصی برخوردار هستند که افراد را در کلیه زمینه‌های ثبتی راهنمایی می‌کنند و نوع شرکت آن‌ها را مطابق با فعالیتشان برای ثبت مشخص می‌کنند.

وب‌سایت ثبت 3 به‌عنوان مجرب‌ترین مؤسسه حقوقی ثبت شرکت، آماده ارائه کلیه خدمات در زمینه ثبت انواع شرکت به شما عزیزان است.

منبع: zoomit

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد