|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

تست کرونای ایلان ماسک مثبت شد

فاطمه نظرپور فرد

ایلان ماسک، چهارمین فرد ثروتمند جهان و مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت تسلا و اسپیس ایکس، از مثبت شدن تست کرونای خود خبر داد.

ایلان ماسک در توییتر اعلام کرد تست ویروس کرونای او مثبت شده است؛ او روز پنجشنبه چهار بار تست داده که دو مورد مثبت و دو مورد دیگر منفی بوده است.

ترکیبی از نتایج مثبت و منفی چندان تعجب‌آور نیست. ماسک آزمایش سریع آنتی‌ژن شرکت فناوری پزشکی BD را انجام داده است. طبق گفته‌ی سازمان غذا و داروی ایلات متحده (FDA) نتایج مثبت آزمایش‌های آنتی‌ژن، معمولا بسیار دقیق هستند؛ درحالی‌که نتایج منفی ممکن است کاذب باشند؛ بنابراین غیر معمول نخواهد بود که فرد مبتلا به ویروس کرونا (COVID-19) هم‌زمان نتایج منفی و مثبت کسب کند.

به‌ گفته‌ی ماسک، او تست PCR را نیز سفارش داده است که آزمایش دقیق‌تری نسبت به آنتی‌ژن به‌حساب می‌آید؛ اما  گرفتن نتیجه‌ی آن حدود ۲۴ ساعت طول می‌کشد.

ماسک مدت‌ها استدلال می‌کرد که مقامات بهداشت عمومی، در مورد خطرات ویروس کرونا اغراق می‌کنند؛ طبق پیش‌بینی‌ ایلان ماسک، از ماه مارس (اسفند) تا آوریل (فروردین) سال جاری میلادی، هیچ پرونده‌ی جدیدی از ابتلا به کرونا در ایالات متحده ثبت نشده است و مقامات اطلاعات دروغین منتشر می‌کنند.

در جریان همه‌گیری ویروس کرونا و به تبع آن تعطیلی مشاغل، هنگامی که در ماه مارس مقامات ایالتی به تسلا دستور دادند کارخانه خود در فریمونت کالیفرنیا را تعطیل کند، ماسک مقاومت کرد و تسلا سرانجام چندین روز پس از اجرایی شدن قانون، مجبور شد این مرکز را تعطیل کند. درنهایت در ماه مه (اردیبهشت)، تسلا خواستار حق ازسرگیری فعالیت‌های کارخانه‌ی کالیفرنیا شد؛ همچنین او در گزارش مالی شرکت در فروردین‌ماه، الزامات تعطیلی مشاغل را «فاشیستی» توصیف کرد و از مقامات درخواست کرد آزادی را به مردم پس دهند.

نتایج مثبت ماسک در حالی حاصل شده است که ایالات متحده، سومین و بزرگ‌ترین افزایش ابتلا به ویروس کرونا را تجربه کرده است. روز پنجشنبه، نتایج آزمایش‌ مثبت کرونا (COVID-19) در ایالات متحده برای اولین ‌بار از ۱۶۰ هزار مبتلا عبور کرد.

منبع: ZOOMIT

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد