|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

خالق پایتون به مایکروسافت پیوست

فاطمه نظرپور فرد

گیدو ون روسوم، توسعه‌دهنده و خالق زبان برنامه‌نویسی محبوب پایتون، به مایکروسافت پیوست. امروز گیدو ون روسوم (تلفظ هلندی: خیدو فان روسوم)، خالق زبان برنامه‌نویسی پایتون اعلام کرد که بازنشسته نشده و به بخش توسعه‌دهندگان مایکروسافت پیوسته است.

ون روسوم (Guido van Rossum) که آخرین بار در شرکت Dropbox استخدام شده بود، اکتبر گذشته (مهر ماه)، پس از شش سال و نیم کار در این شرکت بازنشسته شد. حال واضح است که آن بازنشستگی قرار نبوده که مدت زیادی دوام آورد. به گفته‌ی ون روسوم، او در مایکروسافت تلاش خواهد کرد تا استفاده از پایتون را (نه فقط در ویندوز) بهتر کند.

در راستای انتقال انجام شده، سخنگوی مایکروسافت جزئیات بیشتری را به اشتراک نگذاشت؛ اما تأیید کرد که ون روسوم قطعا به مایکروسافت پیوسته است.

در قسمتی از این بیانیه آمده است:

ما از داشتن او به‌عنوان عضوی از بخش توسعه‌دهندگان، بسیار هیجان‌زده هستیم. مایکروسافت متعهد است که در جامعه پایتون همکاری و [باعث] رشد آن شود؛ ون روسوم بازتاب این تعهد است.

برنامه‌نویس هلندی کار خود را از توسعه‌ی پایتون (Python) در سال ۱۹۸۹ آغاز کرد و در اواسط دهه‌ی ۹۰ در مؤسسه ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده و بعد از آن در شرکت‌های مختلف به‌طور فعال روی این زبان برنامه‌نویسی محبوب کار کرد؛ از جمله به‌عنوان مدیر آزمایشگاه پایتون در شرکت‌های BeOpen و Zope و Elemental Security و همچنین قبل از رفتن به شرکت دراپ‌باکس (Dropbox)، او از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ برای گوگل کار می‌کرد؛ روسوم در آنجا، ابزار بررسی کد داخلی Mondrian را توسعه داد و در بخش App Engine کار می‌کرد. حال به واسطه‌ی این تلاش‌ها پایتون به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی و استانداردی واقعی برای محققان هوش مصنوعی شناخته می‌شود.

تنها چند سال پیش، پیوستن ون روسوم به مایکروسافت باتوجه‌به رویکرد و بدنامی این شرکت در زمینه منبع باز (Open Source)، حتی در رویا نیز تصور نمی‌شد. اکنون این امر به وضوح تغییر کرده است و امروزه مایکروسافت یکی از فعال ترین شرکت‌های مبتنی بر منبع باز و اکنون مالک گیت‌هایب (GitHub) است. مشخص نیست که ون روسوم دقیقا در مایکروسافت چه کاری انجام خواهد داد؛ اما او خاطرنشان کرد که گزینه‌های منبع باز زیادی برای توسعه در اینجا [مایکروسافت] وجود دارد.

zoomit

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد