|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

با فضای نامحدود و رایگان گوگل فوتوز خداحافظی کنید!

فاطمه نظرپور فرد

بدون شک یکی از قابلیت‌های کلیدی گوگل فوتوز (Google Photos)،‌ امکان آپلود رایگان و نامحدود عکس‌ها و ویدیوها در قالب فرمت‌های فشرده است. اما این قابلیت کلیدی به زودی از میان خواهد رفت. چرا که طبق اعلام رسمی گوگل،‌ از اول ژوئن 2021 (11 خرداد 1400) خبری از آپلود نامحدود در گوگل فوتوز نخواهد بود.

بنا به اعلام گوگل، از اول ژوئن سال آینده میلادی هر فایلی که در گوگل فوتوز آپلود شود از همان 15 گیگابایت فضای رایگان اکانت گوگل کاربر استفاده خواهد کرد و اگر هم شخصی عضو سرویس Google One باشد، آپلودهای انجام شده از سرویس وی محسوب خواهند شد.

پیش از این، تنها تصاویر و ویدیوهایی که به صورت غیرفشرده و با فرمت اصلی و اولیه خود در گوگل فوتوز آپلود می‌شدند، از فضای اکانت کم می‌کردند و در صورتی که گوگل با انجام فشرده‌سازی آن‌ها را ذخیره می‌کرد، هیچ هزینه و محدودیتی برای کاربر وجود نداشت. اما ظاهراً استفاده بی حد و مرز از فضای گوگل فوتوز دیگر قابل پشتیبانی نیست و از همین رو گوگل از تاریخ 1 ژوئن به این برنامه پایان خواهد داد. بنابراین بعد از تاریخ مذکور هر تصویر و ویدیویی که در گوگل فوتوز ذخیره کنید، صرف‌نظر از کیفیت و فرمت آن‌ها، از فضای اکانت اصلی شما کم خواهند کرد.

البته در این بین چند نکته حائز اهمیت وجود دارد. اول اینکه تنها فایل‌هایی که از تاریخ 1 ژوئن 2021 به بعد در گوگل فوتوز آپلود شوند، مشمول قانون جدید خواهند بود و فایل‌های قبلی تأثیری در فضای اکانت اصلی نخواهند داشت. مورد بعدی هم اینکه اگر برای مدت بیش از 2 سال از سرویس فوتوز استفاده نکنید، گوگل می‌تواند اقدام به حذف فایل‌های شما کند.

اما کسانی که از گوشی‌های پیکسل استفاده می‌کنند، از این قاعده جدید مستثنی خواهند بود و همچنان امکان بهره‌مندی از فضای رایگان نامحدود را در گوگل فوتوز خواهند داشت. مسلماً این تصمیم برای افزایش میزان فروش گوشی‌های سری پیکسل اتخاذ شده و به نوعی یک ترفند بازاریابی محسوب می‌شود.

همچنین گوگل در ماه ژوئن سال آینده یک ابزار جدید برای مدیریت عکس‌ها و ویدیوهای گوگل فوتوز ارائه خواهد کرد که به واسطه آن کاربران قادر خواهند بود با سهولت بیشتری موارد بلااستفاده یا حجیم را شناسایی کرده و حذف کنند. این ابزار به شکلی طراحی خواهد شد که به صورت خودکار و کاملاً هوشمند، فایل‌هایی را که بسیار تاریک یا تار هستند، شناسایی کرده و به کاربر معرفی کند تا در صورت عدم نیاز آن‌ها را حذف کند.

در پایان شایان ذکر است که این تغییر جدید در سرویس گوگل فوتوز در تمامی پلتفرم‌ها اعم از اندروید، آی او اس و دسکتاپ اعمال خواهد شد.

digiro

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد