|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

معرفی قویترین لپ تاپ های بازار در سال 2020

فاطمه نظرپور فرد

قدرتمندترین لپ تاپ‌های سال 2020 دستگاه‌هایی ایده آل برای افراد حرفه‌ای و خلاق، به ویژه ویرایشگرهای عکس و فیلم یا هر کسی است که به قدرت گرافیکی و پردازشی بالایی احتیاج دارد. تا چند سال پیش برای انجام کارهای سنگین گرافیکی بی‌شک نیازمند یک رایانه رومیزی قدرتمند بودید تا بتوانید از پس کارهایتان بربیایید، اما در سال 2020 فناوری لپ‌ تاپ‌ها و به کل تکنولوژی در این زمینه به قدری پیشرفت کرده که می‌توانید در به جای آن سیستم‌های رومیزی بزرگ، لپ تاپ‌های جمع و جور و قابل حملی را تهیه کنید که به نحو احسنت در فعالیت‌های مختلف جوابگوی شما خواهند بود. آخرین نسل پردازنده‌های شش یا هشت هسته‌ای به این معنی هستند که قدرتمندترین لپ تاپ‌های حال حاظر می‌توانند پا به پای سیستم‌های رومیزی امروزی در پردازش‌های سنگین شما را همراهی کنند. همچنین کارت‌های گرافیک نیز نسبت به گذشته بسیار پیشرفت داشتند و قدرت قابل توجهی را از خود نشان می‌دهند.

صفحه‌ نمایش لپ تاپ‌ها نیز بسیار بهتر شده‌اند و این روزها شاهد نمایشگرهایی با تراکم پیکسلی و دقت رنگی بالا در این لپ تاپ‌ها هستیم. در این زمینه می‌توان به صفحه نمایش‌های رتینا در لپ‌ تاپ‌های اپل و صفحه نمایش‌های 4K در برخی از لپ تاپ‌های ویندوزی اشاره کرد. نکته مهم دیگر این است که بدانید وزن این لپ تاپ‌ها اصلا کمرشکن و سنگین نیست. در واقع  مدیریت منابع هوشمندانه‌تر و سخت افزار مدرن باعث شده که این دستگاه‌ها انرژی بهینه‌ و کمتری مصرف کنند و به سازندگان این اجازه را می‌دهند تا از سیستم های خنک کننده جمع و جور‌تر و باتری‌های کوچکتری از نظر فیزیکی استفاده کنند که همگی وزن و ضخامت لپ تاپ را کاهش می‌دهند.

در لیست پیش رو برخی از قدرتمندترین لپ تاپ‌های موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد اما قبل از آن بهتر است بدانید که به دلیل قدرت پردازشی بالای این لپ تاپ‌ها و دیگر خصوصیات‌شان با قیمت بالایی برای خرید هر کدام رو به رو خواهید شد. با این حال می‌توانید با مقایسه مشخصات هر لپ تاپ و در نظر گرفتن بودجه خود، بهترین انتخاب را داشته باشید.

پردازنده اصلی: نسل نهم پردازنده‌های اینتل Core i7 – i9 / پردازنده گرافیکی: AMD Radeon Pro 5300M – Radeon Pro 5500M / حافظه رم: 16-64 گیگابایت / صفحه نمایش: 16 اینچی رتینا با قابلیت ترو تون (True Tone) / حافظه داخلی: 512GB – 8TB SSD

 

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش با کیفیت 16 اینچی
  • کیبورد جدید و ارتقا یافته

نقاط ضعف:

  • محدود بودن به سه پورت تاندربولت 3
  • گران قیمت

 

اپل با مک بوک پرو جدیدش پا به عرصه جدیدی در زمینه تولید لپ تاپ‌ها گذاشته است. این شرکت لپ تاپ گران قیمت و البته قدرتمندی را ساخته است که با طراحی نازک، سبک و شیک خود بسیار زیبا به نظر می‌رسد. همچنین این واقعیت که اپل از صفحه نمایش بزرگتر 16 اینچی در این مدل استفاده کرده است در حالی که اندازه و وزن کلی مک بوک پرو جدید مشابه همان نسخه 15 اینچی نگه داشته شده است نیز خود نکته بسیار چشمگیری می‌باشد.

وقتی صحبت از عملکرد می‌شود، مک بوک پرو جدید حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. شما می‌توانید با خرید این لپ تاپ برخی از بهترین سخت افزارهای موبایل (مناسب برای لپ تاپ‌ها) ساخته شده تاکنون را از جمله پردازنده‌های نسل نهمی اینتل و کارت گرافیک‌های جدید AMD Radeon را در اختیار داشته باشید. این لپ تاپ قدرتمند یکی از بهترین لپ تاپ‌های ساخته شده تا به امروز در زمینه فعالیت‌های چند رسانه‌ای مختلف می‌باشد.

 

Dell Precision 5530

لپ تاپی قدرتمند و مناسب از نظر قیمت

پردازنده اصلی: نسل هشتم پردازنده‌های اینتل Core i5 – i7 – i9 – Xeon / پردازنده گرافیکی: Intel HD Graphics – Nvidia Quadro P1000 – P2000 / حافظه رم: 8-64 گیگابایت / صفحه نمایش: 15.6 اینچی اولتراشارپ با وضوح فول اچ‌دی یا 4K / حافظه داخلی: 256GB – 2TB SSD, 500GB – 2TB HDD

نقاط قوت:

  • ظاهر بسیار زیبا
  • پردازنده گرافیکی انویدیا کوادرو
  • دارا بودن هر دو حافظه‌ی SSD و HDD

نقاط ضعف:

  • تنظیمات پایه سیستم مطابق با پردازنده گرافیکی اینتل تنظیم می‌شود

 

لپ تاپ جدید دل را باریکترین، سبکترین و کوچکترین لپ تاپ 15 اینچی ساخته شده تاکنون توصیف می‌کنند و این ادعا کاملا حقیقت دارد. همچنین رنگ‌های دلربای این لپ تاپ به همراه قابلیت‌های ویژه‌ آن، این لپ تاپ را به یک دستگاه کاملا دوست داشتنی تبدیل کرده است. شاسی‌های نقره‌ای و مشکی دو تکه این لپ تاپ عالی به نظر می‌رسند  و در درون آن نیز می‌توانید پردازنده‌های چهار یا شش هسته‌ای مختلفی را شاهد باشید. حداکثر 2 ترابایت ذخیره سازی سریع NVMe در دسترس شما خواهد بود اما برخلاف بسیاری دیگر از لپ تاپ‌های باریک و سبک، شما این قابلیت را دارید تا هارد دیسک دومی را به لپ تاپ اضافه تا علاوه بر سرعت بالا از حافظه بیشتر برای ذخیره سازی محتوا بهره ببرید.

از ویژگی‌های برجسته دیگر این لپ تاپ می‌توان به استفاده از کارت گرافیک‌های انویدیا کوادرو 1000 یا 2000 اشاره کرد که در کنار یک صفحه نمایش لمسی 4K یا فول اچ‌دی تجربه منحصر به فردی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

Razer Blade 15 Studio Edition

لپ تاپی فوق قدرتمند به معنای واقعی

پردازنده اصلی: نسل هشتم پردازنده‌ اینتل Core i7-8750H / پردازنده گرافیکی: NVIDIA GeForce GTX 1060 Max-Q – NVIDIA Quadro RTX 5000 Studio Edition / حافظه رم: 32 گیگابایت/ صفحه نمایش: 15.6 اینچی لمسی اولد 4K با نرخ تازه سازی60 هرتز / حافظه داخلی: 1TB SSD

نقاط قوت:

  • بسیار قدرتمند
  • صفحه نمایشی زیبا و باکیفیت

نقاط ضعف:

  • گران قیمت

در حالی که به طور معمول این لپ تاپ‌ ریزر بلید، یک لپ تاپ‌های گیمینگ به حساب می‌آید، می‌توان گفت که شرکت ریزر لپ تاپی با  قدرت بی نظیر به بازار ارائه کرده است که عاشقان طراحی و کارهای گرافیکی را نیز مجذوب خود می‌کند.

این لپ تاپ درخشان به طور خاص عکاسان، طراحان و ویرایشگرهای ویدئویی و گرافیکی را با کارت‌های گرافیک قدرتمند و صفحه نمایش 4K خیره کننده‌اش به سمت خود جذب می‌کند و همچنین باید گفت که این لپ تاپ بسیار نیز با کیفیت طراحی شده است. به همراه طراحی زیبا و کیفیت ساخت عالی، این لپ تاپ ثابت می‌کند که قدرتمندترین لپ تاپ‌های دنیا نیز می‌توانند جز شیک ترین دستگاه‌ها باشند.

(Apple MacBook Pro 15 inch (2019

مک بوکی قدرتمند با پردازنده هشت هسته‌ای

 

پردازنده اصلی: نسل هشتم پردازنده‌های شش یا هشت هسته‌ای اینتل Core i7 – i9 / پردازنده گرافیکی: Intel HD Graphics – AMD Radeon Pro 555X – 560X – Vega 16 / حافظه رم: 16-32 گیگابایت / صفحه نمایش: 15.4 اینچی 2880 در 1800 با کیفیت رتینا / حافظه داخلی: 256GB – 4TB SSD

نقاط قوت:

  • نسل هشتم پردازنده‌های شش یا هشت هسته‌ای اینتل
  • صفحه نمایش رتینا
  • چهار پورت تاندربولت 3

نقاط ضعف:

  • گران قیمت
  • ارتقا رم و حافظه داخلی گران تمام می‌شود

مک بوک پرو 15 اینچی اپل قدرتمندترین لپ تاپی است که این شرکت تاکنون ساخته است. در اوایل سال جاری، اپل با ارائه این مدل جدید با پردازنده هشت هسته‌ای نسل نهم اینتل، تضمین کرد که این لپ تاپ از پس سنگین‌ترین کارها نیز برخواهد آمد. چه کار شما ویرایش ویدیو و یا طراحی سه بعدی و حتی بازی باشد مطمئن باشید این لپ تاپ بدون هیچ مشکلی از پس آن‌ها بر خواهد آمد.

علاوه برکارت گرافیک قدرتمند AMD Radeon Pro Vega 16، شما می‌توانید حافظه رم 32 گیگابایتی این لپ تاپ را انتخاب کنید که البته اگر با قیمتش مشکلی نداشته باشید، کاملا شما را راضی می‌کند. همچنین صفحه نمایش فوق العاده، موس پد  عالی و عمر باتری فوق العاده این لپ تاپ، آن را به یکی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار تبدیل کرده اند.

HP ZBook Studio G5

بهترین صفحه نمایش در بین لپ تاپ‌ها

پردازنده اصلی: نسل هشتم پردازنده‌های چهار یا شش هسته‌ای اینتل Core i5 – i7 – i9 Xeon / پردازنده گرافیکی: Intel HD Graphics, Nvidia Quadro P1000 – P2000 / حافظه رم: 8-64 گیگابایت / صفحه نمایش: 15.6 اینچی با کیفیت فول اچ‌دی یا 4K / حافظه داخلی: 256GB – 2TB SSD به همراه یک هارد HDD یا SSD

نقاط قوت:

  • صفحه نمایش فوق العاده
  • حافظه ذخیره سازی متنوع به همراه فضای اضافه برای قرار دادن یک هارد HDD یا SSD دیگر
  • تا 64 گیگابایت حافظه رم

نقاط ضعف:

  • اندکی بزرگ‌تر از دیگر رقبای خود

حاشیه‌های زاویه دار لپ تاپ فوق حرفه‌ای HP که ظاهری شیک را به دستگاه می‌بخشد به همراه مشخصات سخت افزاری عالی این دستگاه که شامل یک پردازنده چهار یا شش هسته‌ای اینتل، تا چهار ترابایت حافظه داخلی به همراه پردازنده گرافیکی انویدیا کوادرو، شما را در انجام سنگین‌ترین کارها نیز همراهی خواهد کرد.

در حالی که سایر لپ تاپ‌های رده بالا دارای صفحه نمایش‌های خارق العاده‌ای هستند، صفحه نمایش 15.6 اینچی 4K این لپ تاپ به همراه قابلیت DreamColor بی شک بهترین صفحه نمایش در بین لپ تاپ‌ها است. این صفحه نمایش طیف AdobeRGB را به طور 100٪ پوشش می‌دهد و دقت رنگ 10 بیتی این صفحه نمایش علاوه بر سطح روشنایی بالای 600 نیت، رنگ‌هایی با وضوح بسیار عالی را نمایش می‌دهد.

علاوه بر این تا 64 گیگابایت حافظه رم این دستگاه شما را در فرآیندهای سنگین آسوده خاطر خواهد کرد. شاید این لپ تاپ نازکترین یا سبکترین لپ تاپ موجود در بازار نباشد، اما مطمئناً یکی از برترین‌ها است.

Lenovo ThinkPad P1

صفحه نمایشی باکیفیت در کنار وزن مناسب

 

پردازنده اصلی: نسل هشتم پردازنده‌های چهار یا شش هسته‌ای اینتل Core i5 – i7 – i9 Xeon / پردازنده گرافیکی:  Nvidia Quadro P1000 – P2000 / حافظه رم: 8-64 گیگابایت / صفحه نمایش: 15.6 اینچی فول اچ‌دی یا 4K / حافظه داخلی: 256GB – 4TB SSD

نقاط قوت:

  • پردازنده شش هسته‌ای
  • صفحه نمایش 4K با دقت رنگ بالا

نقاط ضعف:

  • ارتقا این لپ تاپ هزینه زیادی دارد
  • قدرت پردازنده کوادرو P2000 این لپ تاپ اندکی محدود شده است

ThinkPad P1 ستاره واقعی مجموعه لپ تاپ‌‌های تینک پد لنوو می‌باشد. این لپ تاپ قدرتمند از پردازنده شش هسته‌ای اینتل بهره می‌برد و نسبت به سایر تینک پدها بطور قابل توجهی نازک‌تر و سبک‌تر (1.7 کیلوگرم) است. از دیگر نکات جذاب این لپ تاپ صفحه نمایش 4K با فناوری دقت رنگ‌ها است که کاملا شما را مجذوب می‌کند و نکته اصلی اینجاست که مدل 4K اختلاف قیمتی زیادی با مدل فول اچ‌دی معمولی ندارد پس حتما تا جای ممکن مدل 4K را انتخاب کنید.

لنوو بیش از یک لپ تاپ فوق العاده قدرتمند در قسمت سری لپ تاپ‌های تینک پد خود داراست. همچنین می‌توان P72 را در نظر گرفت که یکی از قدرتمندترین لپ تاپ‌های موجود می‌باشد. این لپ تاپ فوق العاده دارای صفحه نمایش 17 اینچی 4K با حداکثر 128 گیگابایت حافظه رم، 6 ترابایت حافظه ذخیره سازی و کارت گرافیک قدرتمند انویدیا کوادرو P5200 می‌باشد.

Asus Zenbook Pro 14 UX480

ذن‌بوک همچنان جزو برترین لپ تاپ‌ها است

پردازنده اصلی: نسل هشتم پردازنده‌های چهار هسته‌ای اینتل Core i5 – i7 / پردازنده گرافیکی: (Nvidia GeForce GTX 1050 (Max-Q / حافظه رم: 8-16 گیگابایت / صفحه نمایش: 14 اینچی فول اچ‌دی / حافظه داخلی: 128GB – 1TB SSD

نقاط قوت:

  • ظاهر بسیار عالی
  • سبک وزن

نقاط ضعف:

  • عدم برخورداری از پردازنده شش هسته‌ای
  • عدم وجود صفحه نمایش 4K

بدنه خوش رنگ، دوست داشتنی و مجلل این دستگاه به همراه صفحه نمایش 14 اینچی باریک و قابل حمل و علاوه بر آن عملکرد عالی پردازنده‌های اصلی و گرافیکی، ذن‌بوک پرو را به یکی از بهترین لپ تاپ‌ها تبدیل کرده اند. قابلیت جذاب دیگری نیز شامل یک صفحه نمایش دوم 5.5 اینچی درون موس پد قرار دارد که می‌تواند برنامه‌های خاص طراحی شده توسط ایسوس را اجرا کند.

وزن این لپ تاپ تنها 1.6 کیلوگرم است و از پردازنده چهار هسته‌ای و پردازنده گرافیکی مجزای انویدیا جی‌فورس GTX 1050 بهره می‌برد که هم در زمینه طراحی‌های گرافیکی و هم در زمینه بازی به همراه 16 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه SSD به طور کامل پاسخگوی شما خواهد بود. این مشخصات در برابر قیمت این لپ تاپ کاملا مناسب است و مطمئن باشید عملکرد عالی آن شما را شگفت زده می‌کند.

MSI P65 Creator Edition

پردازنده گرافیکی قدرتمند در یک لپ تاپ سبک وزن

پردازنده اصلی: نسل هشتم پردازنده‌های چهار و شش هسته‌ای اینتل Core i7 / پردازنده گرافیکی: (Nvidia GeForce GTX 1070 (Max-Q  / حافظه رم: 8-16 گیگابایت / صفحه نمایش: 13.3 اینچی 2560 در 1600 رتینا / حافظه داخلی: 128GB – 1.5TB SSD

نقاط قوت:

  • ظاهر جذاب
  • پردازنده گرافیکی مخصوص بازی بسیار قدرتمند

نقاط ضعف:

  • دقت رنگ‌ها در صفحه نمایش می‌توانست بهتر باشد

لپ تاپ 13.3 اینچی ام اس آی پرستیژ P65 یک لپ تاپ متفاوت در بین لپ تاپ‌های سطح بالا می‌باشد. این لپ تاپ از یک پردازنده اصلی شش هسته‌ای به همراه پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمند بهره می‌برد. با این حال ام اس آی به جای بهبود دقت نهایی رنگ ‌ها در صفحه نمایش، این صفحه نمایش را به نرخ تازه سازی 144 هرتزی تجهیز کرده که ویژگی بسیار دوست داشتنی می‌باشد و مخصوصا در هنگام بازی تفاوت آن را حس خواهید کرد.

این لپ تاپ طراحی بسیار خوبی نیز دارد که باعث شده با یکی از سبک‌ترین لپ تاپ‌های موجود در بازار رو به رو باشیم، لپ تاپی که با ظاهر بسیار حرفه‌ای خود ام اس آی را سربلند کرده است

digiro

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد