|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

تقدیر از شرکت داده پردازان وب مهراز در جشنواره رسم سرخ

حامد معز

ویژگی ها و مقتضیات حاکم بر عصر ارتباطات، دسترسی آزاد به داده ها و اطلاعات، تعدد رسانه ها و حجم و تنوع بالای اطلاعات، زمان محدود مخاطبان، تلاش بیش از پیش رسانه ها برای مدیریت توجه و جلب نظر و رضایت مخاطبان و... ، بهره گیری از روشها و ابزارهایی را ضرورت بخشیده که از جمله آنها اینفوگرافیک است.

داده پردازان وب مهراز - بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور - جشنواره اینفوگرافیک رسم سرخ - تندیس جشنواره

اینفوگرافیک که از پیوند information و graphic حاصل شده، یک نمایشگر بصری اطلاعات است که به یاری ابزارهای مختلف، اطلاعات را به زبانی ساده، قابل فهم و درک در اختیار مخاطبان قرار می دهد و ویژگیها و قابلیتها و تنوع قالبهای نمایشی آن، این نوع گرافیک را به یکی از قالبهای ارائه محتوای بصری محبوب تبدیل کرده است. با رواج اینفوگرافیک در جهان، از اوایل دهه 80 در ایران نیز ، اینفوگرافیک در قالبهای مدرن آن، مورد توجه قرار گرفته و گرایش به آن از دهه 90 به این سو، افزایش یافته است. هرچند، نیاز به یادآوری است که اینفوگرافیک در قالبهای غیرامروزی آن از دیرباز در ایران مورد توجه بوده است.

جشنواره ها، فرصت مغتنمی برای توجه بخشی بیشتر به حوزه های مختلف هستند و نخستین جشنواره اینفوگرافیک رسم سرخ، فرصتی است برای عنایت بیشتر به حوزه اینفوگرافیک به ویژه در حوزه ایثار و شهادت.

در جریان برگزاری این جشنواره، شرکت کنندگان از 12 آذر تا 22 بهمن ماه سالجاری به ارسال آثار به دبیرخانه اقدام کرده اند که در نهایت، 139 هنرمند با 300 اثر در دو بخش اینفوگرافیک ایستا و اینفوگرافیک متحرک شرکت کردند.

در 24 بهمن 1397، 8 داور اصلی این جشنواره اعم از دکتر مریم سلیمی و آقایان دکتر محمود مختاریان، دکتر رحیم نریمانی، سلمان رئیس عبداللهی، دکتر شاکر واثقی، شعیب حسینی، دکتر احمد علی اکبری و محمد حسنی در دو مرحله مقدماتی و نهایی به داوری آثار ارسالی پرداختند . داوران 9 نفر را به عنوان برگزیده اصلی این جشنواره شناسایی و معرفی کردند که به ترتیب رتبه های اول، دوم، سوم و شایسته تقدیر را به خود اختصاص داده اند. بر این اساس: 4 نفر در بخش ایستا، 4 نفر در بخش متحرک و یک نفر نیز در بخش ویژه مربوط به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در قاب اینفوگرافیک به عنوان برگزیده معرفی شده اند.

علاوه بر 9 اثر مذکور، 11 اثر دیگر نیز به عنوان آثار راه یافته به نمایشگاه شناخته شده اند.

 

هیأت محترم داوران نخستین جشنواره اینفوگرافیک، ضمن توجه دهی مجدد فعالان حوزه اینفوگرافیک از جمله شرکت کنندگان این جشنواره به قوانین و معیارهای اصلی در تولید آثار، با ابراز خرسندی از برگزاری این رقابت اثربخش، به برگزیدگان این دوره تبریک می‌گوید و مراتب سپاس و قدردانی خود را به برگزارکنندگان آن تقدیم می‌دارد. این هیأت همچنین از حمایت‌های بی‌دریغ حجت الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی نماینده محترم ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران) و زحمات ارزنده حجت الاسلام و المسلمین کاویانی راد معاون محترم فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید، آقای دکتر رحیم نریمانی (دبیر اجرایی جشنواره و مدیر محترم کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید) و اعضای محترم کمیته‌ اجرایی، کلیه کارکنان اداره کل اسناد و انتشارات، همچنین پایگاه اطلاع رسانی فرهنگی «نوید شاهد» و شرکت داده پردازان وب مهراز به عنوان مجری انفورماتیک جشنواره و نیز حامیان جشنواره اعم از مرکز دانش پژوهان و تشکلهای شاهد، دانشگاه صدا و سیما، دانشگاه سوره، نشر شاهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بیمه دی تقدیر و تشکر می کند.

 

 

منبع : پورتال جشنواره اینفوگرافیک رسم سرخ

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد