|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

راهنمای JSON-LD برای مبتدی ها

مهدی احدی

یک فرمت پیاده سازی برای ساخت داده های مشابه با Microdata و RDFa است. به طور معمول، از لحاظ SEO، JSON-LD با استفاده از واژگان Schema.org، یک تلاش مشترک توسط گوگل، بینگ، یاهو و یانداکس در سال 2011 برای ایجاد یک واژگان داده سازمان یافته یکپارچه برای وب استفاده می شود. (با این حال، بینگ و موتورهای جستجو دیگر رسما حمایت خود را از پیاده سازی JSON-LD Schema.org اعلام نکرده اند.)

JSON-LD چیست؟

JSON-LD مخفف JavaScript Object Notation for Linked Data است که شامل آرایه های چند بعدی است

یک فرمت پیاده سازی برای ساخت داده های مشابه با Microdata و RDFa است. به طور معمول، از لحاظ SEO، JSON-LD با استفاده از واژگان Schema.org، یک تلاش مشترک توسط گوگل، بینگ، یاهو و یانداکس در سال 2011 برای ایجاد یک واژگان داده سازمان یافته یکپارچه برای وب استفاده می شود. (با این حال، بینگ و موتورهای جستجو دیگر رسما حمایت خود را از پیاده سازی JSON-LD Schema.org اعلام نکرده اند.)

JSON-LD به دلیل توانایی به سادگی نشانه گذاری در داخل سند HTML، ساده تر است، در حالی که نیاز به علامتگذاری در اطراف عناصر HTML (همانطور که با Microdata انجام می شود) قرار می گیرد.

JSON-LD چه کاری انجام می دهد؟

یادداشت عناصر در یک صفحه، ساخت داده ها، که پس از آن می تواند توسط موتورهای جستجو به عناصر متضاد و ایجاد حقایق حوزه های اطراف، که در آن با ایجاد یک سازمان توسعه یافته، به طور کلی بهتر است.

json

جایی که در HTML (برای یک صفحه وب) آیا JSON-LD عمل می کند؟

گوگل توصیه می کند JSON-LD را به قسمت <head> سند HTML اضافه کنید. با این حال، اگر JSON-LD در بخش <body> باشد، این کار درست است. گوگل همچنین می تواند برچسب های پویای تولید شده در DOM را درک کند.

شکست JSON-LD

برچسب های تغییر نام

<script type="application/ld+json"> {

هنگامی که شما JSON-LD را می بینید، اول فکر می کنم همیشه باید یک برچسب <script> را ببینید.

json

"@context": "http://schema.org",

عنصر دوم که مکان دائمی را در نشانه JSON-LD حفظ می کندcontext با ارزش http://schema.org است. context   سود برای جستجوگرها این است که ما می توانیم از هر یک از انواع آیتم ها و خواص مورد که Schema.org تعریف می کنیم استفاده کنیم.

json

علاوه بر این، شما احتمالا متوجه این کاما در پایان این بیانیه هستید

راهنمایی کاربران: علامت زدن (و همیشه در ابزار تست اطلاعات ساختاری گوگل) را بررسی کنید. Commas یک نقطه ضعف سنتی برای بسیاری از برنامه نویسان است و JSON-LD هیچ تعهدی در اینجا ندارد.

"@Type": "…",

عنصر نهایی در کپی / چسباندن Schema طرح JSON-LD، مشخصهtype است (بعد از کولون، تمام حاشیه نویسی داده می شود). type نوع مشخص شده را مشخص می کند. شما می توانید یک لیست جامع از همه نوع آیتم در https://schema.org/docs/full.html پیدا کنید.

در مثال زیر،type می گوید: "هی، من از نوع آیتم Person استفاده می کنم (شما می توانید آن را در http://schema.org/Person پیدا کنید)" در واقع اگر شما URL را در مرورگر تایپ کنید، مستندات و مشخصات فنی نوع مورد باید ظاهر شود، از جمله ویژگی های مورد (و اغلب بعضی موارد موارد نحوه استفاده).

json

مشخصه و مقدار

گام بعدی این است که اطلاعات مربوط به نوع مورد نظر را حاشیه نویسی کنید. شما می توانید خواص را در صفحه Schema.org نوع مورد پیدا کنید.

از لحاظ نحو JSON-LD، دو عنصر مهم برای هر عنصر وجود دارد:

Property - این از واژگان Schema.org می آید و همیشه باید در علامت نقل قول های دوگانه باشد (ممکن است در اینجا عجیب و غریب باشد اما علامت نقل قول مجزا و واضح متفاوت است و با تایید مواجه می شود) و باید متعلق به خواص مجاز در نوع آیتم (همانطور که در Schema.org مشخص شده است) باشد.

Value - شما مقدار خود را در اینجا برای مشخصه وارد کنید. مقدار حیاتی آن با مشخصه هماهنگ است و منحصر به فرد است (به عنوان مثال، هر مقدار باید به صورت جداگانه توضیح داده شود. در وضعیت مقادیر چندگانه برای یک مورد item، از براکت های مربع استفاده کنید). رشته ها (کاراکترها) و URL ها نیاز به علامت نقل قول دوگانه مستقیم دارند. اعداد، اعداد صحیح، شناورها به علامت نقل قول نیاز ندارند، اما همچنین می توانید برای آنها را در نقل قول قرار دهید.

json

براکت مربع

براکت های مربعی برای شرایطی وجود دارد که مقادیر چندگانه برای یک مورد item وجود دارد. یک استفاده رایج از استفاده از عنصر itemAs به عنوان استفاده از [براکت های مربع] برای فهرست چندین سیستم عامل رسانه های اجتماعی است.

json

توجه: پس از آخرین عنصر در براکت، هیچ علامت مشخصی وجود ندارد. این نشان می دهد که درون مربع ها اطلاعات بیشتری وجود ندارد.

تو در تو

تو در تو تعریف شده است به عنوان جایی که اطلاعات در لایه ها سازماندهی شده یا جایی که اشیاء حاوی اشیاء دیگر هستند. تصویر یک عروسک غوطه ور یک قیاس معمول است، در حالی که عروسک های بزرگ عروسک های کوچکتر را درون آن قرار می دهند، به عنوان یک سازمان اطلاعاتی رابطه ای بصری.

json

Nest (تو در تو) یک جنبه حیاتی برای اسکن کردن Schema.org JSON-LD با دقت است زیرا شما می خواهید خواص مورد خاصی را که متعلق به نوع آیتم هایی هستند که به دیگران تعلق ندارند. به عنوان مثال، در زیر می توانیم مشخص کنیم که "نام" می تواند به نام رویداد، نام سازنده و نام محل برگزاری مراجعه کند. نام خواننده و محل برگزاری هر دو توزیع شده است.

json

قرار دادن در JSON-LD با اموال مورد نظر شروع می شود. در ابتدا نوع مورد (مثلا فیلم) ابتدا باید از اموال مورد (مثال بازیگر، مدیر، تصویر) استفاده کنید. این خصوصیت مورد شناسایی است و پس از آن ما باید با استفاده از نوع آیتم جدید (به عنوان نشانگرهای "type" :) و attribute / value نشان داده شود.

لیست تست JSON-LD:

  • باید از آیتم های مشخصه (به نوع نوع خاص) استفاده شود
  • مقدار در براکت ها قرار دارند
    شما باید نوع آیتم و ویژگی را مشخص کنید
  • خواص attribute / value باید اعمال شود (معمولا الزامات مورد نیاز برای آنچه که باید شامل می شود)
  • کاما قبل از بستن براکت وجود ندارد
  •  Comma پس از بستن براکت اگر خواص آیتم های بیشتری وجود دارد

استفاده مشترک: در علامت گذاری نوع محصول ، قیمت در نوع پیشنهاد قرار گرفته و رتبه بندی نیز توزیع شده است!

اشتباهات

اگر نشانه گذاری شما در ابزار تست داده سازه ای Google تایید نشده باشد و شما مطمئن نیستید که چه اتفاقی می افتد، این لیست را بررسی کنید. در زیر برخی از مشکلات عمده در ایجاد نشانه گذاری داده های ساخت یافته JSON-LD وجود دارد.

  1. ساختار

همانند نیستند

  1. واژگان
  • توجه داشته باشید به خواص مورد نیاز در هر صفحه مشخصات نوع Schema.org
  • همیشه ابزار تست داده ساخت یافته گوگل را چک کنید
  1. نقض خط مشی
  • تمام اطلاعات حاوی اطلاعات باید بر روی صفحه باشد اضافه کردن اطلاعاتی که در صفحه وجود ندارد، احتمالا در نتایج جستجو نمایش داده نخواهد شد و در برابر دستورالعملهای Google است
  • بررسی سیاست های ساختاری داده های گوگل
  1. مایکروسافت
  • کپی / چسباندن از ورد / اکسل
  • راه حل: از یک ویرایشگر HTML استفاده کنید

فرایند اضافه کردن JSON-LD به سایت

فرایند ایجاد نشانه گذاری داده های ساختاری JSON-LD بستگی به راحتی اش با واژگان Schema.org و نحو JSON-LD دارد. در زیر پروسه برای یک شخص جدیدتر به JSON-LD و Schema.org را برای ایجاد نشانه ها، در حالی که درک درک عمیق تر از واژگان را به تصویر می کشد.

  1. جواب صحیح:
  • چه چیزی را میخواهید علامت بزنید؟

هدف: تعیین کنید که شما می توانید با لغات Schema.org علامت گذاری کنید. بعضی چیزها ممکن است مفهومی را درک کنند، اما در واژگان موجود نیستند.

  • چرا می خواهید آن را علامت بزنید؟

هدف: تعیین اینکه آیا یک مورد کسب و کار وجود دارد یا شاید شما به دنبال آزمایش هستید. شما نمیخواهید محتوای را فقط به خاطر نشانه گذاری آنها قرار دهید. شما می خواهید علامت گذاری مطالب انجام دهید که به موتورهای جستجو کمک می کند تا اطلاعات مهم را در صفحه خود را درک کنید و توانایی خود را برای نشان دادن اینکه شما بهترین منبع برای کاربران است را افزایش دهید.

  • به دنبال منابع در نشانه ها باشید Google پشتیبانی می کند، چگونه از آنها استفاده می کند.
  1. اگر از علامت گذاری استفاده کنید که Google صریحا استفاده میکند (به عنوان مثال منابع در Google)، صفحه اسناد خاص و هر نمونه مرتبط را باز کنید
  • احساس نکنید که باید ابتدا نشانه گذاری JSON-LD را ایجاد کنید. از نمونه های گوگل برای معکوس کردن معکوس خود استفاده کنید. (این به خاطر درک شما از JSON-LD و واژگان Schema.org نیست؛
  1. صفحه نوع آیتم Schema.org را باز کنید
  • به ویژه هنگامی که شما از Schema.org شروع می کنید، صفحه اسناد فنی Schema.org را به دست می آورید تا بدانید که کدام نوع مورد نیاز است، چندین سایت از این نشانه استفاده می کنند، و ویژگی های مختلف آن می توانند درک بهتر شما را تسهیل کنند بعد از مدتی، این مرحله فقط زمانی لازم است که یک نشانه جدید ایجاد شود یا یک مورد گوشه ای را جستجو کند.
  1. عناصر غیر قابل تغییر (از جمله <script به "type") کپی / چسباندن
  • صرفه جویی در وقت و انرژی ذهنی شما. یکی دیگر از این قابلیت ها این است که یک مثال موجود را معکوس کند، در این صورت این عنصر باید حضور داشته باشد.
  • گاهی اوقات در مثال های گوگل برچسب های <script> را حذف می کنند، اما لطفا توجه داشته باشید که آنها برای محتوای داخل سند HTML بسیار حیاتی هستند. جاوااسکریپت را نمی توان بدون تگ <script> تجزیه کرد.
  1. اضافه کردن نوع مورد دلخواه شما را به عنوان مقدار در type قرار می گیرد:
  2. فهرست خواص و مقادیر آیتم ها
  • این مرحله نیازی به ساختاری ندارد و بیشتر از یک تمرین سازمانی ذهنی است. در واقع تمرکز بر آنچه شما می خواهید در نشانه گذاری.
  1. اضافه کردن ساختار  JSON-LD ، تو در تو کردن (nest)در صورت لزوم / مناسب
  2. تست با ابزار تست داده ساخت یافته
  • تأیید کنید که داده های ساخت یافته معتبر هستند و تمام خواص مورد نظر لیست شده و دقیق هستند.
  1. تعیین استراتژی برای اضافه کردن به صفحه وب
  • شما می توانید به سادگی یک نشانه گذاری را در بخش <head> قرار دهید یا اگر یک راه حل پویا تر مناسب باشد.

 

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد