|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

بهترین زبان های برنامه نویسی برای یادگیری در سال ۲۰۱۹

زهرا فاضلیان

جامعه برنامه نویسان و توسعه دهندگان روز به روز در حال رشد و پیشرفت است،زبان های برنامه نویسی جدید در حال ظهور هستند که برای دسته های مختلف توسعه دهندگان از برنامه نویسان مبتدی تا حرفه ای و همچنین برای موارد مختلف (برنامه های کاربردی وب، برنامه های کاربردی موبایل، توسعه بازی، سیستم توزیع شده و …) مناسب هستند.

یک تصویر دو رنگ آبی بنفش که بر روی رنگ آبی یک لپتاب با اسم چند زبان برنامه نویسی نوشته شده است.

۱.پایتون (Python)

پایتون (Python) درسال‌های اخیربه یکی اصلی‌ترین زبان‌های یادگیری برنامه‌نویسی تبدیل شده، سینتکس ساده و سر راست، دیتا تایپ‌های گسترده و مدرن و دستورات قدرتمند و کتابخانه‌های بسیار گسترده و امکان دیباگ کردن ساده یکی از اصلی‌ترین دلایلی روی آوردن به آموزش پایتون بوده است.زبان برنامه نویسی پایتون درحال حاضر زبانی بسیار پراستفاده درشرکت‌ها وسازمان‌های معتبری مانند گوگل، یاهو، ناسا و ...است وبسیاری دانشگاه‌ها ومراکزعلمی برای پروژه‌های تحقیقاتی خود ازآن استفاده می‌کنند.

میزان سختی یادگیری: کاملا ساده و آسان، بهترین زبان برنامه نویسی برای افرادی که قصد شروع برنامه نویسی دارند
فرصت شغلی: بازار کار بزرگ و قابل رشد


۲.جاوا (Java)

جاوا یکی از گسترده ترین زبان های برنامه نویسی در جهان میباشد،جاوا یک زبان برنامه نویسی است که توسط James Gosling در Sun Microsystems طراحی شده است. جاوا ابتدادرسال ۱۹۹۵ منتشرشد وازآن زمان به یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی تبدیل شده است که حدود۹میلیون توسعه دهنده ازآن استفاده می کنند. جاوا یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که با نحو نوشتاری یا سینتکس عمدتا مبتنی برCوC ++ است که برای ایجاد برنامه های قوی،امن وقابل حمل که می توانند برروی سیستم عامل های مختلف اجرا شوند مناسب است.اندروید به صورت کامل برای توسعه برنامه های خود از جاوا استفاده میکند.پس شما با یادگیری این زبان میتوانید برنامه نویسی اندروید را نیز به سادگی یادبگیرید.

میزان سختی یادگیری: ساده و آسان (سخت تر به نسبت پایتون)
فرصت شغلی: بازارکار بزرگ وقابل رشد


۳.سی پلاس پلاس (++C)

سی پلاس پلاس یک زبان برنامه نویسی همه منظوره، سطح میانی و شی گرااست. امروزه درجهان بیشترنرم افزارهای سیستمی ازطریق سی پلاس پلاس نوشته می شوند.سی پلاس پلاس بسط یافته یا بهبود یافته زبان Cوخیلی قدرتمند ترازC است. سی پلاس پلاس یک زبان مجزا ازC است. زبان سی پلاس پلاس توسط لابراتوارBell یاهمان Bell Labs به عنوان یک نسخه جدید اززبان برنامه نویسی C طراحی وپیاده سازی شد.اگر بخواهیم مثال وار دراین مورد صحبت کنیم باید بگوییم انواع صنعت درکشورهاازقبیل تجهیزات مدرن وسخت افزارهای رباتیک درانواع صنایع، صنعت فضایی، سیستم های معماری وبانکی،صنعت خودرو سازی، صنعت بازی سازی،سیستم های کامپیوتری ویا کنسول های بازی، سیستم های خانگی ویا سیستم های رباتیک وهوش مصنوعی،تجهیزات مجهزبه انواع حسگرها وهوش مصنوعی درعلم پزشکی، نرم افزار های مهندسی وهمچنین سیستم عامل ها وبسیاری ازموارد دیگری که میتوان نام برد توسط این زبان سی پلاس پلاس(++C) برنامه نویسی وپیاده سازی شده اند.

میزان سختی یادگیری: سخت تربه نسبت جاوا وپایتون
فرصت شغلی: بازارکارمتوسط


۴.جاوااسکریپت (JavaScript)

جاوااسکریپت زبانی است که در صفحات html کاربرددارد وقابلیتهای بسیاری ازقبیل: افزایش کیفیت طراحی صفحات,کنترل صفحات،کنترل browser بازدید کننده،ساخت واستفاده cookie ها و بسیاری چیزهای دیگر.JavaScript یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی است که کدهای آن بسیار شبیه به زبان C است. زبان JavaScript یک زبان برنامه نویسی“شی گرا” میباشد.ازآنجا که JavaScript یک متن ساده میباشد، درنتیجه میتوان ازهرویرایشگرمتن کمک گرفت، درسیستم ویندوزاغلب کاربران ازبرنامه notepad استفاده میکنند. به عنوان مثال نود جی اس Node.js یک محیط اجرایی سمت سروراست که بر مبنای موتور جاوا اسکریپت توسعه داده شده است.در نود جی اس نیازی به اجرای کدها در مرورگر نیست. با استفاده از تکنولوژی Node و ماژول های جانبی آن می توان وب سرویس های منعطف، با قابلیت های بالا و دسترسی آسنکرون (Asynchronous) به دیتابیس تولید کرد.

میزان سختی یادگیری: ساده و آسان
فرصت شغلی: بازار کار بزرگ و قابل رشد


۵.پی اچ پی (PHP)

پی اچ پی PHP را می توان با قاطعیت پرطرفدارترین زبان برنامه نویسی سمت وب دانست که ازآن برای برنامه نویسی و پیاده سازی بسیاری از وب سایت های داینامیک استفاده می شود.

میزان سختی یادگیری: ساده و آسان
فرصت شغلی: بازار کار بزرگ


۶.زبان (Swift)

زبان برنامه‌نویسی Swift ازشرکت اپل یک زبان متن بازوانعطاف‌پذیراست، اپل با درنظرگرفتن امکانات جدید وسهولت استفاده این زبان را به یکی ازانعطاف‌پذیرترین زبان‌های دنیا تبدیل کرده است.اپل زبان خود را برای سهولت استفاده وسادگی وتطبیق با پایتون ساخته است. این یعنی می‌توانید سریع‌ترازهرپلتفرم دیگری این زبان را یادبگیرید. بعضی می‌گویند فقط درسه الی چهار ماه، می‌توانید ایده‌های خود را عملی کنید.

میزان سختی یادگیری: متوسط
فرصت شغلی: بازار کار بزرگ


۷.سی شارپ (#C)

سی شارپ یک زبان برنامه نویسی چندمدلی است که شامل دستوری، تابعی، عمومی، شیء گرا وجزء گرا است . این زبان توسط شرکت مایکروسافت و از دل فریم ورک .NET مایکروسافت خلق و پرورش یافت و بعد ها توانست استاندارد های ISO و Ecma را دریافت کند و به‌عنوان یک زبان استاندارد تایید شود. در عین حال زبان C# ، زبان برگزیده مایکروسافت برای ایجاد سیستم عامل ویندوز برای سیستم عامل موبایل‌هایی همچون HTC، مایکروسافت و نوکیا می باشد.این زبان نیز مانند زبان جاوا برای پروژه‌های اقتصادی و بزرگ، انتخاب بسیار خوبی است. اگر چه تعداد برنامه نویسانی که به این زبان برنامه نویسی می‌کنند، به پای برنامه نویسان جاوا نمی‌رسد، ولی به لطف پشتیبانی مایکروسافت، این زبان یکی ازمدعیان قوی در بین زبان‌های برنامه نویسی است.

میزان سختی یادگیری: متوسط
فرصت شغلی: بازار کار خوب


در انتها باید به این نکته اشاره کرد که بازار پایتون وجاوا اسکریپت دردنیای استارت اپ‌ها بسیارداغ است،بسیاری از استارتاپ ها از جنگو (پایتون)، فلاسک (پایتون) و NodeJS (جاوا اسکریپت) به عنوان چارچوب backend خود استفاده می کنند. پایتون و جاوا اسکریپت را می توان به سادگی یادگرفت و در نتیجه بهترین زبان برنامه نویسی برای افراد مبتدی است. علاوه بر این، هر دو آنها نیز بازارکار خوب و مناسبی دارند.

منبع : ویرگول

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد