|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

3 ابزار رایگان سئو

در سئو امروز افت ناگهانی در ترافیک وبسایت ما و یا افت رتبه کلمه کلیدی چیز غیر متداولی نیست. زمانی که این فاجعه برای ما رخ دهد ما نیاز به سیستمی داریم که دلیل این اتفاق را برای ما روشن کند و راه کارهایی برای آن ارائه دهد.
چندین ابزار رایگان وجود دارند که این امکان را برای توسعه دهندگان وب فراهم می کنند، اشکالات وبسایت ها را شناسایی می کنند و راه حل هایی پیش پای ما می گذارند.
در زیر می خواهیم به معرفی این ابزار های رایگان بپردازیم:

Google Webmaster Tools

برای شروع شما باید یک حساب کاربری گوگل برای خود ایجاد کنید و وبسایت خود را به این ابزار بشناسانید و گوگل را مطمئن کنید که این وبسایت متعلق به شما می باشد. برای این کار گوگل یک فایل به شما می دهد و از شما می خواهد تا آن فایل را برروی وبسایت خود بارگذاری کنید. پس ار بارگذاری گوگل بلافاصله از صحت مالکیت شما با خبر می شود.
روش دیگر مطمئن کردن گوگل، استفاده از متا تگی است که گوگل شما ارائه می دهد تا در قسمت <head> صفحه اول وبسایتتان وارد کنید. و روش دیگر آن ورود به قسمت کاربری ارائه دهنده دامین وبسایتتان است. این ابزار توسط گوگل بدون پرداخت هیچ هزینه ای ارائه می شود و می توان استفاده نکردن از این ابزار را یک اشتباه محض در سئو دانست. زمانی که شما وارد حساب کاربریتان در گوگل می شوید و سپس وارد قسمت وب مستر تولز می شوید این ابزار یک لیست از هشدار ها و پیام های جدید در در رابطه با وبسایت هایی که شما به به قسمت مدیریت این ابزار معرفی کرده اید در اختیارتان قرار می دهد. این اولین چیزی است که یک ابزار سئو در اختیار وب مستر ها قرار می دهد. اطلاعات بیشتر در مورد  شناسایی مسائل و همچنین  فهرستی از اقدامات توصیه شده را می توان با کلیک کردن بر روی “View Details” مشاهده کرد.

اگر پیغامی و یا هشداری را مشاهده نمی کنید و یا گوگل وب مستر تولز پیشنهادی برای شما ندارد می توانید به قسمت “Health” که در منوی سمت چپ قرار گرفته است بروید. چندین گزارش گیری را می توان در بخش “Health” انجام داد. این بخش شامل Crawl Stats، Blocked URLs، Fetch as Google، Index Status and Malware می باشد. قسمت Crawl Stats بسیار مفید است چرا که لیستی از آدرس های url که دارای خطا هستند را نمایش می دهد و همچنین لیستی از خطا ها را در بازه زمانه روزانه جدا می کند. در واقع خطاهایی که در هر روزی اتفاق افتاده اند را تفکیک می کند.در صورتی که یک افزایش ناگهانی در شناسایی خطاها برخورد کنیم این تقکیک زمانی می تواند کمک زیادی به ما کند که کدام اقدام ما این خطاها را بوجود آورده است و سریعا برای رفع آن اقدام کنیم.

قسمت  Crawl Stats بسیار مفید است چرا که لیستی از آدرس های URL که دارای خطا هستند را نمایش می دهد و همچنین لیست از خطا ها را بطور روزانه جدا می کند.

در واقع خطاهایی که در هر روزی اتفاق افتاده اند را تفکیک می کند.در صورتی که یک افزایش ناگهانی در شناسایی خطاها برخورد کنیم این تقکیک زمانی می تواند کمک زیادی به ما کند که کدام اقدام ما این خطاها را بوجود آورده است و سریعا برای رفع آن اقدام کنیم.

بخش Index Status report یکی دیگر از بخش های مفید این ابزار می باشد. این بخش نیز بصورت جدول زمانی تغییرات صفحات ایندکس شده توسط گوگل را با جزییات اینکه ایندکس شدن این صفحه در چه زمانی رخ داده است به ما نشان می دهد.

ابزار وب مستر گوگل اطلاعات فراوان دیگری نیزبرای توسعه دهندگان وب فراهم می کند. گزارش ها ، هشدار ها ، توصیه ها و تجزیه و تحلیل هایی که برای اطمینان از نگهداری از یک وبسایت سالم که با پیشرفتی مداوم دارای رشدی فزاینده است.

Screaming Frog

این ابزار یک برنامه رایگان می باشد که باید از وبسایت این شرکت دانلود کنید و سپس روی سیستم عامل خود نصب کنید. پس از نصب و اجرا شما باید آدرس سایت خود را در برنامه وارد کنید و سپس روی دکمه start کلیک کنید. با زدن دکمه start برنامه شروع به خزیدن در وبسایت شما می کند و تمامی آدرس های URL صفحات را در جدولی و در Tab های مختلف لیست می کند.
براحتی با استفاده از این نرم افزار می توان لینک ها شکسته را پیدا کرد و به اصلاح این لینک ها پرداخت.
خزنده Screaming frog مقدار زیادی از داده ها را بر می گرداند و قادر به شناسایی خطاهای سرور، محتوای تکراری، لینک های شکسته و غیره می باشد که ممکن است حتی گوگل وبمستر تولز نیز در گزارشات خود به آن اشاره نکرده باشد.
به عنوان مثال بخش “external” در این ابزار تمامی لینک های خروجی را همراه با کد وضعیت آن برای ما لیست می کند لینک های خروجی که منبع آن ها تغییر یافته است و یا به منبع دیگری ری دایرکت شده است را تشخیص می دهد.
جالب اینجاست که این ابزار به ما می گوید که لینک موجود در وبسایت ما به کجا ری دایرکت شده است که اگر به محل نامناسبی ری دایرکت شده باشد ما باید سریعا به حذف آن لینک اقدام کنیم.
عنوان صفحات وتوضیحات متا تگ ها نیز می تواند در تشخیص محتوا و تگ های تکراری کمک کند.

 

Screaming frog ابزار رایگان سئو

 

استفاده از این ابزار بسیار راحت است حتی اگر شما نیازی به استفاده مدارم از این ابزار ندارید می توانید از این ابزار بصورت هفتگی و یا ماهانه استفاده کنید.

BrowSEO

BrowSEO  خزیدن یک صفحه وب را همانند خزیدن یک موتور جستجو در آن صفحه شبیه سازی می کند. در بسیاری از موارد یک صفحه وب ممکن است اطلاعات زیادی برای کاربران داشته باشد، اما این اطلاعات ممکن است برای موتورهای جستجو قابل مشاهده نباشد.
Screaming frog برای خزیدن در سایت و شناسایی خطاهای سرور و محتوای تکراری بسیار مفید بود اما این نیز مهم است که بفهمیم موتورهای جستجو چگونه در سایت ما می خزند و خزیدن در هر صفحه در چه زمانی اتفاق میفتد.
یک صفحه وب ممکن است اطلاعات مفیدی در خود جای دهد اما همان اطلاعات از دید موتورهای جستجو پنهان باشد. اگر این اتفاق بیفتد آن صفحه وب هیچ امتیازی در موتور های جستجو کسب نخواهد کرد. BrowSEO Spider Simulator (شبیه ساز عنکبوت BrowSEO) این امکان را فراهم می کند تا چنین مواردی بررسی و شناسایی شوند و به توسعه دهندگان وب اعلام گردند.
استفاده از BrowSEO بسیار راحت می باشد. به راحتی با وارد کردن آدرس اینترنتی یک صفحه وب و کیک بر روی دکمه “browse” می توانید به ارزیابی صفحه خود بپردازید.
این ابزار در نتیجه دو ستون برای شما نمایش می دهد:
ستون سمت چپ شامل عناصر استفاده شده در صفحه وب می باشد (مانند : عکس ها ، تگ alt عکس ها، لینک ها و …) و در ستون سمت راست جزییاتی در مورد عناصر صفحات مختلف (مانند : پاسخ های سرور ، تعداد کلمات، تعداد کاراکترها ، متا تگ ها، تگ های عنوان و …).

 

BrowSEO ابزار سئو

 

شما چه ابزار رایگان سئو برای ما پیشنهاد می کنید ؟ لطفا در قسمت نظرات آن ها را به ما معرفی کنید.

نظر شما

>

یادگیری SEO

مقالات و دروس

عضویت در خبرنامه شرکت نرم افزاری وب مهراز

برای اطلاع از بسته ها ، تخفیف های استثنایی و تازه های ما به خبرنامه وب مهراز بپیوندید.

لطفا شماره همراه صحیح وارد کنید.
لطفا ایمیل صحیح وارد کنید.

مقالات مرتبط

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد