|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

انتخاب URL ، اصول و مبانی

انتخاب هوشمندانه URL ها

کمتر چیزی پیدا می شود که از بسته بودن یا جابجا شدن مغازه مورد علاقه تان از جای قبلی خود ، ناراحت کننده تر باشد. صاحب مغازه باید دلایل خیلی خوبی برای اینکار خود داشته باشد. اما همواره دلیل چنین اتفاقی ناشی از عدم وجود برنامه ریزی و مدیریت است. همین اتفاق در وب نیز می تواند اتفاق بیافتد.

کارهایی که قبل از انتشار URL باید انجام دهید

ممکن است این توصیه همیشه رعایت نشود . اما مطمئن باشید با رعایت این اصل یکی از بهترین کارهای عمرتان را کرده اید. برای مثال ، شما باید مکان انتشار خود را به درستی انتخاب کنید تا به نوبه خود استایل و هدف شما را ارضا کند.

ارائه یک URL خوب و صحیح از جمله کارهایی است که باید همیشه در نظر داشته باشید. پس برای اینکار باید در انتخاب آن نیز دقت کنید. کاری که به هنگام تهیه سرور یا اجاره آن باید در نظر داشته باشید.

تعدادی از سوالاتی که باید به هنگام انتخاب   URL برای یک مکان جدید از خود بپرسید در زیر لیست شده است :

  • آیا خودتان به راحتی یتوانید آن را روی کاغذ بنویسید یا به یاد داشته باشید؟
  • آیا می توانید آن را در تلفن همراه خود به خوبی بخوانید؟
  • آیا URL انتخابی شما می تواند محتوای مکان مورد نظر را توضیح دهد یا منظور آن را برساند؟
  • آیا احتمال می دهید که بعدها ممکن است همین URL را نیز تغییر دهید و به آدرسی جدید ببرید؟ یا در آینده مکان مورد نظر شما برای آن مناسب خواهد بود؟ (مثلا زمانی که بخواهید سازماندهی جدیدی به منبع خود بدهید)

نکاتی تکنیکی برای انتخابی خوب :

  • URL کوتاهی انتخاب کنید. و تا حد ممکن از حروف کوچک استفاده کنید
  • وب سایتتان را به مناطق بزرگی سازماندهی کنید و برای اسناد مستقل ، از URL های تاریخ دار استفاده کنید مانند : http://www.example.org/2003/10/funny-pics

مدیریت URL ها

جابجا کردن و تغییر نام منابع وب

احتیاط زیاد در زمان انتشار یک منبع جدید وب ضروری است. که شامل توجه به مکان و نام استفاده شده برای منبع  می باشد. به هر حال دلایل مختلفی ممکن است برای تغییر نام یا انتقال یک منبع وب وجود داشته باشد ، ولی اینکار نباید مشکلی داشته باشد.

مگر اینکه اینکار به خوبی انجام نشود. زمانی که در اینکار ضعیف عمل شود ، انتقال یا تغییر نام منبع وب لینک های منابع دیگر را نیز خراب ، بوکمارک های افراد را بی ربط و موتور های جستجو را سردرگم خواهد کرد. بطور خلاصه بگوییم که ترافیک را بطور کامل از وب ساییتان خواهد گرفت.

به هر حال روشی وجود دارد که می توان این عملیات را بدون عوارض جانبی که در بالا از آنها یاد شد ، انجام داد. اینکار همان استفاده از ری دایرکت استاندارد  برای اشاره به مکان جدید به کاربران و عاملان آنها است. و حتی روشی وجود دارد که صراحتا بیان می کند که یک منبع فقط انتقال نیافته است ، بلکه در حقیقت حذف شده است.

حذف منابع وب

حتی اگر وب به عنوان یک رسانه دائمی فکر کند که اسناد بطور ایده آل جایی میتواند باشد ، به این معنی نیست که منبع نمیتواند به کلی حذف گردد. باید شما آن را به گونه ای حذف کنید که به خوانندگان ، موتور های جستجو و عاملان کاربرها اطلاع دهد که منبع به کلی و از روی قصد حذف شده است.

روش صحیح استفاده از تنظیماتی است که سرور وب شما پیغام 410 بفرستد ، نه اینکه “404 یافت نشد” را بفرستد تا کاربر فکر کند مشکلی در سرور پیش آمده و منتظر آن بماند.

نظر شما

>

یادگیری SEO

مقالات و دروس

عضویت در خبرنامه شرکت نرم افزاری وب مهراز

برای اطلاع از بسته ها ، تخفیف های استثنایی و تازه های ما به خبرنامه وب مهراز بپیوندید.

لطفا شماره همراه صحیح وارد کنید.
لطفا ایمیل صحیح وارد کنید.

مقالات مرتبط

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد