|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

سرور ایمیل IMAP چیست؟

سرور ایمیل IMAP Internet Message Access Protocol) IMAP) : پروتکل دسترسی به پیام اینترنتی ، یکی از دو پروتکل بزرگ در میان سرور های ایمیل می باشد. دیگریPost Office Protocol  یا POP است. IMAP از زمان شروع بکار خود در سال 1986 تا کنون چندین بار بازنگری شده است. یکی از بارزترین مزیت های IMAP نسبت به POP ، زمانی است که هارد درایو شما خراب یا دزدیده شود. ایمیل های IMAP از دست نخواهند رفت. درست برخلاف POP که ایمیل ها بصورت محلی ذخیره سازی می شوند. اگرچه همانند POP ، سرورهای ایمیل IMAP قادر به کار با همان نرم افزار های ایمیل هستند که سرورهای POP استفاده می کنند (شامل : Windows Mail , Apple Mail , Mozilla Thunderbird و …) تنظیم و پیکربندی یک گیرنده سمت کاربر ایمیل برای ایجاد ارتباط با یک سرور IMAP دیگر سخت تر از تنظیم با همان نرم افزار برای
یک سرور POP3 ، نیست.

مزایا

کارشناسان IT معمولا زیاد به مزیت های IMAP نسبت به POP شامل سرعت مخصوصا به هنگام دریافت  مقادیر زیادی از ایمیل ها ، اشاره می کنند. در هر حال بزرگترین مزیت IMAP این است که کاربران توانایی سازماندهی به ایمیل ها در خود سرور را دارند که مسئله حیاتی برای افرادی است که در کامپیوترهای مختلفی کار می کنند. برای مثال ، ایمیلی که با یک سرور POP ارسال شده است ، در واقع فقط روی کامپیوتریکه از آ« ارسال شده است می ماند. اما ایمیلی که با سرور IMAP ارسال می شود از طریق هر کامپیوتری که شما با آن کار کنید قابل دسترسی است ، چون در خود سرور می ماند.

ویژگی ها

ایمیل های IMAP در محیط های شرکتی ، مخصوصا در موقعیت هایی که شامل مقادیر زیاد ایمیل و کاربرانی با دسترسی به ایمیل از طریق چندین کامپیوتر یا موقعیت مکانی مختلف هستند ، خوب کار می کنند. بعلاوه ، داشتن یک حساب کاربری در سرور IMAP مشکلاتی را که داشتن یک حساب کاربری POP3 در چند کامپیوتر دارد را ندارد.

تاثیرات

سرورهای ایمیل IMAP در دوران ظهور “ادارات مجازی” وارد میدان شدند. محیطی که در آن کاربران مجبور نیستند در یک میز کاری یا حتی یک کامپیوتر در یک روز ، کار کنند. کاربران در چنین موقعیت هایی می توانند به همان روشی که در POP  استفاده می کردند در IMAP نیز پیام های خود را سازماندهی کنند ، اما بر روی خود سرور ، نه در یک کامپیوتر محلی.

اخطار

برای بسیاری از کاربران در پروسه کارهای روزمره نوع سرور تفاوتی ندارد. اما به هر حال کاربرانی که از یک حساب کاربری ایمیل در یک کامپیوتر استفاده می کنند ، باید بدانند که تکنولوژی POP بیشتر مورد پسند کاربران است. حداقل زمانی که در خود کامپیوتر ایمیل ها را رد و بدل می کنند. در هر حال بسیاری از کاربران ، انتخابی در نوع سرور ایمیلی که استفاده می کنند ندارند.

نظر شما

>

مقالات و دروس

عضویت در خبرنامه شرکت نرم افزاری وب مهراز

برای اطلاع از بسته ها ، تخفیف های استثنایی و تازه های ما به خبرنامه وب مهراز بپیوندید.

لطفا شماره همراه صحیح وارد کنید.
لطفا ایمیل صحیح وارد کنید.

مقالات مرتبط

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد