|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد

ورود به حساب کاربری

در صورتی که کلمه عبور خود را بروزرسانی کرده اید با کلمه عبور وارد حساب کاربری خود شوید.

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود و ادامه

6 قانون اساسی در سال 2016 برای بهینه سازی وب سایت SEO

قوانین سئو در چند سال گذشته ، بطور زلزله وار تغییر کرده اند. متخصصین ، نکات مختلفی را درباره وضعیت سئو و چگونگی نتیجه گیری از سرمایه گذاری بر محتوا را در سال 2016 ، ارائه کرده اند.

صاحبان وب سایت ها و بازاریاب های اینترنتی سرمایه گذاری بر روی محتوا را تقویت می کنند ، اما برای تقویت این سرمایه گذاری ، باید کمی زمان برای یادگیری قوانین جدید سئو ، در نظر داشته باشند. متخصصین می گویند ، روزهای توجه به عناوین و استفاده از کلمات کلیدی داخل آنها برای دریافت ترافیک بالا در وب سایت ، دیگر تمام شده است و محور استراتژی های  جدید سئو ، بر گزینه ای به نام "تجربه" می باشد.

قبلاً برای اجرای سئو ، توصیه ها بر روی کلمات کلیدی متمرکز بودند. ، اما واقعیت این است که موتورهای جستجو روز به روز هوشمند تر می شوند. دیگر کنترل صفحات و نحوه نمایش محتوا یا اینکه صفحات ایجاد شده برای چه کلماتی نمایش داده شده اند ، از عهده تولید کنندگان محتوا خارج شده است.

بر اساس مطالعه ای بر روی آینده سئو که توسط موسسه Moz در آگوست 2015 انجام شده است ، فاکتور های مهم مؤثر بر سئو در سال جدید موارد زیر خواهند بود :

  • موبایل دوست بودن وب سایت : 88%
  • تحلیل ارزش مشاهده شده صفحات : بالای 81 %
  • داده های مصرفی مانند مدت زمان ثابت بودن در صفحات : بالای 67 %
  • خوانا بودن و دیزاین : بالای 67 %

 

کاهش تاثیر دو فاکتور مورد استفاده بیشتر تولیدکنندگان محتوا نیز در این مطالعه ثابت شده است :

  • تاثیر لینک های پولی : زیر 55 %
  • تاثیر لینک های داخل متنی : زیر 49 %

 

 

در ادامه ، 6 توصیه متخصصین برای سرمایه گذاری حداکثری محتوا در استفاده از سئو را خواهید دید :

 

 

1- مفهوم و مقصود

دیگر نیازی به یک کلمه کلیدی مشخص برای پیشنهاد نتایج مرتبط جستجو ندارید.در گذشته دریافت کلیک مهم بود . امّا اکنون موتورهای جستجو نحوه تعامل کاربر با وب سایت شما را مشاهده می کنند :

  • آیا کاربر به نتایج جستجو برگشته و بر روی موارد دیگر کلیک می کند؟
  • یا زمانی که در وب سایت شما هستند ، پاسخ آنچه به دنبال آن می گشته اند را یافته اند؟

 

پس باید توجه کاربر را جلب کرده باشید.

 

نتایج تحلیل جستجوی یک وب سایت ، گوگل ، قانون سئو در 2016 ، مفهوم در محتوای تولیدی ، مقالات وب مهراز

 

این تصویر نشان می دهد که چگونه سایت Epicurious ویدئوها و مطالب قابل کلیک را در صفحه ای نشان می دهد که در اثر جستجوی "چگونه یک کیک بپزم" نمایش داده شده است. با رعایت این اصل ، کاربر هر آنچه نیاز داشته باشد در این صفحه پیدا خواهد کرد و نیازی به بازگشت به صفحه نتایج جستجو و انتخاب وب سایت دیگر نخواهد داشت.

 

2- کلمات کلیدی ، حرف اول و اخر را نمی زنند

تاثیر استفاده از کلمات کلیدی در عناوین صفحات ، کمتر می شود. گوگل در تفسیر معانی بهتر شده است. به عنوان مثال قبلا اینگونه بود که اگر می خواستید بهترین رستوران ها را معرفی کنید ، باید 3 الی 4 بار به عبارت "بهترین رستوران ها" اشاره می کردید. البته همچنان اشاره به "بهترین رستوران ها" مؤثر است ، امّا معنای منطق گرایانه مهم تر است. حال کافی است بتوانید در مطلب مورد نظر ، به چگونگی داشتن یک تجربه شام عالی در رستوران های مورد نظر اشاره کنید و نهایتا توسط موتور جستجو ، انتخاب شوید.

قبلاً ، کلمات کلیدی را در محتوای اصلی یا در متاتگ توضیحات قرار می دادیم ، حال ، همه این گزینه ها از اهمیت افتاده اند. از آنجایی که موتورهای جستجو رفته رفته هوشمند تر می شوند ، شروع به تحلیل و تفکر درباره سایر کلماتی می کنند که کاربر انتظار دارد در این مقاله پیدا کند (مسئله ای که باعث می شود مقاله شما را در موضوع مورد نظر معتبر نشان دهد).

اگر می خواهید در مورد اپل واچ مطلبی بنویسید ، باید کلماتی مانند "اپل" ، "واچ" ، "آیفون" ، "زمان" و "ساعت" را نیز در متن استفاده کرده باشید. وجود این کلمات در متن ، سیگنال یک مقاله خوب را به موتورهای جستجو ارسال خواهد کرد.

75 % عبارات مورد جستجو بین 3 تا 5 کلمه می باشند. پس باید عناوین را به دقت نوشته باشید. موتورهای جستجو به این مسئله پی برده اند که اگر کاربران برای کلمه "بازاریابی" یا هر کلمه دیگر یا یک عبارت دو کلمه ای ، جستجو کنند ، نتیجه ای را که می خواهند به دست نمی آورند. برای به دست آمدن نتایج کیفی که به سوالات آنها پاسخ دهد باید از عبارات 3 ، 4 یا 5 کلمه ای استفاده کنند. به عنوان یک تولید کننده محتوا ، به هنگام بهینه سازی محتوای خود ، باید این مسئله را نیز در نظر داشته باشید.

 

3- تمرکز بر روی تجربه کاربر

گوگل هر سال بر روی 500 الگوریتم ، تغییراتی اعمال می کند. هر تغییری بر روی اطمینان از این مسئله متمرکز است که وقتی کسی در گوگل جستجویی انجام دهد ، اگر در چند صفحه اول به نتیجه درست دست یابد ، تجربه عالی داشته است. این مسئله ارتباطی با گمراه کردن یا حقه زدن به موتور جستجو نیست. بلکه مربوط به این است که چگونه مطمئن شوید مقاله ای که در آن بر روی عبارت مورد نظر تکیه دارید ، بهترین محتوای ممکن برای کاربر بر روی اینترنت می باشد.

بدین ترتیب ، محتوای اصیل ، بیشتر از قبل اهمیت دارد. هر مقدار محتوای اصیل بیشتری  بتوانید تولید کنید (چه متن طولانی ، چه عکس یا یک ویدئو باشد) ، تمام چیزی است که می توانید در صفحات خود قرار دهید تا کسی را متقاعد به خواندن و انتشار آن کنید.

مردم معمولا مطالبی را دوست دارند که هضم آن راحت تر است. که برای این امر باید وزن متن نیز در نظر گرفته شود. شما می توانید لیستی از مطالب منتشر شده در وب سایت های دیگر را نمایش دهید که انحصاراً توسط شما و به صورت ویراستاری تحلیل شده باشد. پاراگرافی از محتوای دیگران را بردارید ، اعتبار آن پاراگراف را به نویسنده اش اختصاص دهید. سپس ویرایش مورد نظر خود را در پاراگراف بعدی انجام داده یا به تحلیل آن بپردازید.

 

4- مقدار محتوا مهم است

مقالات طولانی تر ، بین 1200 تا 1500 کلمه ، بطور میانگین در جستجو ها بهتر نمایش داده می شوند. در حالی که قبلا یک مقاله 300 کلمه ای ، محتوایی طولانی محسوب می شد. مقالات طولانی تر ترافیک بیشتری دریافت می کنند و در سئو رتبه بالاتری دارند. علی الخصوص در شرایط رقابتی. تغییراتی که گوگل انجام می دهد و دلیل آنها ، برای اطمینان از این است که ترافیک را به سوی صفحاتی بکشانند که برای کاربران مفید واقع شده و لذت بخش باشد. همچنین برای هضم بهتر و راحت محتوای طولانی برای کاربر ، کافی است که محتوا را با عناوین و بخش بندی های کاربردی ، نشانه های دسته بندی و تصاویر ، غنی کنید.

دلیل نمایش بهتر و بیشتر مقالات طولانی تر در جستجو ها ، وجود کلمات و تصاویر بیشتر برای رتبه دهی می باشد. مردم در شبکه ها اجتماعی ، مقالات طولانی تر را بیشتر به اشتراک می گذارند. مقالات کوتاه تر نیز می توانند گاهی بهتر عمل کنند. اما بطور میانگین این شانس برای مقالات طولانی ، بیشتر است.

 

5 – بهینه سازی برای موبایل

بیشتر مردم اخبار و مطالب جدید را در گوشی های هوشمند خود مطالعه می کنند. پس مهم است که مطمئن شوید محتوای تولیدی در گوشی ها قابل جستجو و نمایش است. مطمئن شوید که گوگل می تواند محتوای شما را که در مرورگر یا اپلیکیشن موبایل یافت شده است ، درک کرده و اعتبار محتوای شما را از نظر رعایت قوانین سئو تایید کند.

 

 

 

 

6- از تصاویر یکتا و بی نظیر استفاده کنید

در حالی که تصاویر در گوگل ، به اندازه ای که باید ، منبعی بزرگ نیستند ، استفاده از تصاویر یکتا در وب سایت شما ، بسیار ارزشمند خواهد بود. تصویری که در چند صد وب سایت می تواند نمایش داده شود ، اما در وب سایت شما با یک محتوای یکتا ادغام شده باشد ، دلیل متمایز شدن آن است. هدف این نیست که استفاده از تصاویر استوک را برای نشان دادن مفهومی ، رد کنیم. امّا هر زمان محتوایی استفاده کرده باشید که بصورت سفارشی ایجاد شده یا از تکنیک عکاسی خاصی استفاده شده باشد ، می تواند در طولانی مدت ، ترافیک بیشتری را جذب کند.

 

مهمترین نکته سئو در سال 2016 ، تمرکز بر روی مخاطب است. در گذشته مسئله ، توانایی ایجاد محتوایی بود که تولیدکننده می خواست کاربر آن را ببیند. اما اکنون درباره رساندن مطالب و محتوایی است که مردم واقعا دوست دارند دریافت کنند. و رعایت این مسئله می تواند ارتقاء بزرگی را در سئو شما فراهم آورد.

دلیل اصلی بهینه سازی و نمایش در نتایج برتر گوگل ، یاهو یا بینگ ، برای این نیست که بخاطر نمایش در رتبه اول یا دوم درآمد داشته باشیم. بلکه دلیل اصلی برای رتبه بهتر این است که مخاطبین ما (افرادی که سعی در دسترسی دارند) ، تجربه عالی داشته باشند. اصلا مهم نیست که چقدر رتبه بهتری داشته باشید در حالی که مخاطبانتان راضی نیستند.

نظر شما

>

نظرات

محسن نامداری بسیار مطلب مفیدی بود . تشکر میکنم.

مفاهیم طراحی وب

مقالات و دروس

عضویت در خبرنامه شرکت نرم افزاری وب مهراز

برای اطلاع از بسته ها ، تخفیف های استثنایی و تازه های ما به خبرنامه وب مهراز بپیوندید.

لطفا شماره همراه صحیح وارد کنید.
لطفا ایمیل صحیح وارد کنید.

مقالات مرتبط

|||

ورود به حساب کاربری

شماره همراه خود را وارد کنید

ورود با کلمه عبور ارسال کد تایید

فراموشی کلمه عبور

در صورت فراموشی کلمه عبور شماره موبایل خود را وارد کنید.

ورود با کلمه عبور تنظیم مجدد